Eltons 3årskontroll


Idag klockan 10:30 skulle vi befinna oss på BVC! Var ett tag sedan sist, då var Elton 18månader, vägde 13,3kg och var 86,6cm lång.

Jag hade tänkt att vi skulle gå dit, men Roger grusa mina planer igår, då han sa att de skulle regna.. Så jag hörde med Gina om hon kunde ställa upp, vilket hon gjorde!
Sköterskan var supertrevlig, ny måste hon vara, kände inte igen hon. Jag prata med Momma innan vi for och sa att han kommer inte säga ett knyst bara för att - mycket riktigt.. Inte kom de många ord från början iaf!

Tillslut lossna de, han svara på frågorna och peka på de hon ville. Men när vi kom till vägningen tog de tvärstopp! Han blev helt galen, skulle inte alls ställa sej på vågen.. Ojojoj, han grina så tårana spruta! Sluta med att jag fick väga mej med han och sedan väga mej själv.. Och inte tänkte han mäta sej heller, men när jag tog på han jackan så lura jag dit han ändå!

Så resultatet: Ca 16,4kg och 103cm lång - lång och smal, var sköterskans ord. Mer än godkänt i tal, speciellt med tanke på att han inte har pratat så länge! Hon var nöjd och tyckte han var en mycket bestämd men glad kille :) Jag dock, skämdes lite när vi gick ut. Först var han rädd för vågen, men sedan satte han sej på tjursidan, bara för att..

Var på Ica Maxi och handla lite sedan, så han fick en korv och en banan där - nu ligger han och sover i sängen, het utslagen! Tro han somna på 2minuter, lillfisen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0