Gammelfarmor 70år


Igår fyllde ju gammelfarmor hela 70år! :) Hon ville nämligen inte vara hemma, så hon tog gammelfarfra och flydde till oss - mycket kul tyckte vi! Elton vakna klockan 06 (vilket han gör varje morron nu.. Först klockan 04, men somnar tack och lov om då!) och börja redan då tjata efter farmor och han, som Elton säger ;)

Vid 11 kom dom äntligen, till Eltons stora glädje! Gammelfarmor är ju en riktig lektant - gammaldagisfröken och allt, Elton älskar henne! Dom lekte, han tvinga ner farmor och farfar i sängen för att läsa saga och körde hårt med båda!

Vi bestämde oss för att käka lunch på Ikea, jag och gammelfarmor hade tänkt samma tanke! :) Sedan handla vi lite småsaker, som ljus och så. Jag fick även en blomma, som tack för att dom fick komma(?)! Tok farmor :)
Jag hann även in på jobet och handla lite, så medans gammelfarmor fixa med maten (ja, hon hade tillomed med sej mat och efterrätt), så fixa jag till i köket - med nya gardiner och en ny duk. Blev så himla nöjd!

När Roger, Martin och Gina kom hem från jobb - käka vi Sjömansbiff tillsammans, mums! Och till kladdkakan kom även Memme med en blomma och överraska! :)
På kvällen kila karlarna över till Martin, där hockey visades. Jag och farmor kika på tv och snacka skit. Tack för en kanondag, gammelfarmor och gammelfarfar!

Idag har jag och Elton varit ledig, vilket behövdes kan jag lova! Elton har grinat mest hela dagen idag.. Han har inte alls sett så pigg ut, så jag hoppas verkligen inte att de är nånting på gång nu. För de varken orkar eller hinner vi med!
Så idag har vi mest suttit i soffan och varvar olika filmer. Vi var ut en snabbis när Roger sluta, då var vi och handla lite.
Efter maten for Roger med Martin och kolla på en bil, nånstans.. Jag och Elton tände ljus, plocka fram lite godis och kolla på film - Fredagsmys på hög nivå! :)
Prinsen sover, Roger är snart påväg hem med mormor och morfar - som har varit och hälsat på några kompisar och ska sova här inatt. Jag har precis plockat fram lite godis och tagit en Alvedon - jag har inte druckit en droppe vatten idag :/ Så jag vet ju varför huvudet håller på att sprängas..

I morron väntar några timmars jobb för mej, men först ska Roger och dom spela match, sedan mysfrukost. Direkt efter jobbet, kommer prinsarna och hämtar mej, så far vi till Ljunga. Där väntar middag hos gammelfarmor och gammelfarfar! :)

Nu verkar mitt gäng komma hem - så nu blir de mys! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0