Straffbart


De borde vara straffbart att vakna 04:55! Elton sov i sin säng hela natten(!) och kom över till mej då. Tack och lov ville han iaf ligga i sängen och kramas en stund, så strax innan 06 klev vi upp.. Fy, för tidiga mornar!

Igår när jag lämna Elton på dagis, gick de superbra! Fast först var de bara tjurigheter, påvägen dit. Han börja med att sätta sej i slänten och åkte på rumpan, i ny byxorna och blev dyblöt..
Men väl på dagis, blev han jätteglad! Jag fick pussen och kramen, sedan vinka han glatt hejdå! Dom skulle gå ut, vilket Elton älskar, så han tog glatt på sej stövlarna!

Jag och Mia gick på promenad direkt efter att jag lämnat Elton. Skönast att ha de gjort! När jag och Mia gått klart, tog jag även en sväng med Emilie. Dubbeltupp alltså, bra gjort av mej!
Hemma tog jag tag i vardagsrumsfönstret! Jag sydde upp nya gardinerna och putsa fönstren. Så skönt att få de gjort! Nu är de bara resten kvar..

Både jag och Roger gick och hämta Elton, så glad han blev! Han hade dock varit på lite dåligt humör, men inte så konstigt då han först var vaken mellan 03-04, vakna ändå tidigt och inte ätit nån frukost. Men efter lite sömn blev han glad igen! Han hade dock inte ätit nån lunch.. Om han kunde börja äta bra igen!
Efter dagis gick vi på Stor&Liten, Elton lekte vidare, fika en massa och var hur go som helst!

Efter Stor&Liten, for vi och handla lite middag. Varken jag eller Roger hade ork att göra nåe långkok, så vi körde på kycklingsallad. Mycket gott och mycket uppskattat!
Sedan hann vi bara plocka ihop lite här hemma, vika in en massa tvätt och sedan var de dags för nattning. Pappa och Elton skötte nattningen, som alltid, gick de superduper även igår! Inte ett ord, skruttunge!

Resten av kvällen spendera vi i soffan, jag var helt slut! Ja, Roger oxå för den delen. Men i dag gör han sin sista dag, denna vecka. Skönt!

Även idag blir de promenad efter dagisläming, jag och Mia. Sedan får vi se, jag kanske tar mej ann några fler fönster. Men först måste jag ta diskberget! Sedan finns de ju alltid miljoner saker att göra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0