Redan?


I morse när vi vaknat, ringde mormor och berätta att Elton och morfar var påväg hem hit! Redan, tyckte vi? Inte för att vi inte ville ha hem Elton, utan för att de såg ut som de gjorde här hemma och vi trodde att vi skulle ha lite mer tid på oss ;) Så vi fick rycka upp oss ur soffan och filmtittandet, för att börja få ordning här hemma.

Jag slängde på en maskin tvätt, strök gardiner och putsa fönstrena i sovrummet (som jag hade gett mej fan på att jag skulle ha gjort innan Elton kom hem!). Roger fixa diskberget, dammsuga och handla. Roger hann bara börja med lunchen, så kom Elton och morfar.
Elton hade redan hos mormor och morfar protesterat, han ville inte åka hem. Så väl innanför dörren här hemma, stod han och grina(?). Han ville inte alls komma in och allt mindre ge mamma en puss och kram. Jag ljuger om jag inte säger att de sved till i mammahjärtat.. Men de känns underbart att veta att han trivs, vilket jag egentligen inte tvivlar på!

Elton hade somnat till i bilen, i 20 minuter. Så han ville inte somna här hemma, redan då förstod jag hur dagen skulle bli.. Hua, säger jag bara!
Innan Roger for på jobbet, hann vi på Ikea en snabbis, för att köpa en ny lampskärm. Vi fick sällskap av Emilie och Stella, alltid lika trevligt!

Tidigare idag, bjöd vi hit Emilie och Stella på middag. Så vi åt middag och busa. Dock var Elton på extremt dåligt humör, jag hatar verkligen att han blir så, när han är trött! Synd om Stella, som fick stå ut med de mesta.. Och Emilie oxå, som fick höra på allt grin och gnäll ;) Men nästa gång, ska han ha sovit bättre och vara på bra humör!

Trodde aldrig att de skulle gå, men jag höll Elton vaken till klockan 19 (skulle han somna tidigare, vågar jag inte ens gissa vilken tid han skulle vilja ha morron..). Han somna som en klubbad säl, han försökte grina till, men kom på att han inte orka! ;)
Jag kan iaf lova, att Elton ska sova på dagarna. De funkar inte annars, inte för nån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0