Fredag, Lördag & Söndag


I Fredags börja dagen lika tidigt som vanligt! Dock var morfar här, så vi slog på stort och myste till med en riktig brakfrukost. Jag, morfar och Elton trotsade regnet och gick på bageriet för att handla bröd.
Hemma myste vi med tända ljus och supergod frukost. Efter frukosten packade jag Eltons väska, han skulle nämligen följa med morfar hem till Ljunga!

När vi hade vinkat hejdå till morfar och Elton, for jag och Roger på Birsta. Där var vi på jakt efter en present till morfar. Och vi hitta de vi skulle ha! Dessutom fick Roger med sej en skjorta och ett par jeans hem, verkligen på tiden! Och jag tror Roger tyckte de var roligt, för han hade tydligen gått ner 3 byxstorlekar(?)! Han blev grymt snygg, min goding!
När vi var på Birsta, fick jag sms av Therese, älskade Therese. Hon undra om vi skulle gå ut och självklart ville jag de! Vi har varken setts eller hörts på evigheter, så de var på tiden. Underbart skönt! Nu ska de bli ändring på de, att de ska!
Så jag hann bara göra mej klar och vid 18 skjutsa Roger in mej till stan, till Thereses mamma, där vi skulle käka tacos. De var precis som att vi sågs igår!
Senare på kvällen åkte vi ner på stan, gick på olika pubar och myste, prata ikapp en massa och hade de kanon! Resten av kvällen spendera vi på Memento. Therese, du är bara för underbar. Tack för kvällen!

När Therese gav upp, hade Roger, Mia och Leif kommti på att dom skulle in till stan (dom som bara skulle dricka nån öl och spela tvspel, haha)! Grymt kul att dom kom! Jag och Mia dansa loss, drack drinkar och hade skoj.
03:30 var vi hemma, fy säger jag bara! Jag var så slut..

Igår tvinga vi oss upp strax före 10, jag och Roger. Vi skulle ju åka till Ljunga för att fira morfar!
Jag mådde sämre än sämst. Flyttade med bara från sängen till soffan, där Roger servera mej mackor och mjölk. Älskade Roger! När jag hade fått dom i magen och tagit en dusch, kunde jag iaf skippa soffan och fixa de som jag skulle fixas, så vi kunde fara.

Gammelmormor var snäll att hämta oss! Vid 14 var vi i Ljunga. Prinsen låg och sov, men han vakna efter ett tag. Så underbart att se han!
I Ljunga bjöds de på massa god mat och tårta, paketöppning och mys. När de börja närma sej nattningstid, gav vi upp och for hemöver till stan.
Elton fick dock vara vaken ett tag, ta igen lite mys med mamma och pappa. Sedan somna vi gott!

Idag var vi nog lika seg alla tre, fast att Elton ville ha tidig morron (efter en skitnatt!). Men vi käkade bara frukost och plocka ihop lite här hemma, så for vi till gammelmormor. Roger skulle hjälpa henne att spackla väggarna i vardagsrummet. Medans han fixa de, gjorde jag lunch och Elton och Memme busa en massa.
Klockan 13 var vi hemma igen, dags för att sova. Vi somna alla tre! Men även fast jag och Roger klev upp, fortsatte Elton att sova. Så jag öppna dörren ihopp om att han skulle vakna av ljudet. Men icke. Så klockan 16 var jag tvungen att väcka han! Men inte ville han vakna inte, han bara vände på sej och drog upp täcket. Tillslut vakna han, men medans jag gick ut en snabbis, hann han somna om. Skruttunge! :)

Resten av dagen har vi bara myst! Vi fixa enkel middag, så vi slapp ödsla tid på de. Tog en långdusch och gosat i soffan.
Även fast Elton sov så länge och sent i dag, somna han innan 20. Mycket bra!
Jag har kikat på Ensam mamma söker och nu ska jag kolla igenom bilderna sedan i veckan och helgen. Ska försöka blogga ikapp bilderna tänkte jag!

Blev en massa text, men jag skriver mest för mej själv. Så jag struntar i om ingen orkar läsa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0