Helgen


Helgerna går så himla fort, så även denna..

I Fredags var vi hemma hela dagen, jag och Elton. Kallt var de ute och Roger hjälpte föreningen med att få upp granarna, typ hela dagen. När Roger kom hem, hade vi fixa supergod middag. Efter maten fick vi för oss att vi skulle åka och köpa en kamera. Sagt och gjort! Resten av kvällen myste vi i soffan, framför Idol.

Igår tog vi en sovmorron alla tre, mycket skönt! Mysfrukost med Melodikrysset, värsta pensionärerna. Haha!
Elton fick ta sin tupplur lite senare än vanligt, då vi hade planer för kvällen, så han skulle orka med! På eftermiddagen kom gammelfarmor och gammelfarfar. Vi börja förbereda maten (som egentligen var klar: köttfärslimpa) och sedan drällde resten in. Memme, mormor, morfar, Louise, Daniel, Klara, Melker, Kevin, Martin och Gina. 15 stycken i vår lilla två, de går bara man vill! ;) Vi käka middagen och sedan packa vi ihop, för att fara och bowla. Gammelfarmor och gammelfarfar hade aldrig testa, med de blev en riktig hit, kan jag lova! Vi hade mycket kul och jag älskar verkligen att umgås med min familj!
Strax före klockan 20 var vi hemma igen, då trängde vi ner oss i soffan (dock inte alla, Louise och dom for hem till sej), åt chips, drack gott och kolla på Så mycket bättre. Mycket bra slut, på en bra dag!

Idag har de varit svinkallt ute, tråkigt nog.. På förmiddagen stannade vi hemma, städa, sov och fixa lunch, innan Roger for och jobba. På eftermiddagen kom Memme, hon hade med sej paket till Eltons julkalender (tusen tack!) och även en till kalender (bild kommer sen). Sedan for vi mot stan och julskyltningen. Kallt som bara den, -15. Men vi tog en sväng på stan, Elton fiska i fiskedammen och fick en "tuta" - sån man blåser i, vi leta lussebullar men hitta inga.. Sedan tog vi en fika på Charm. Varmt och skönt, gott med te!

Kom hem lagomt till nattningen, hann med lite kvällsfika och en bok. Men nu vaknar prinsen(?), så jag ska jojna han! Jag längtar faktiskt efter sängen, ska bli skönt att krypa ner. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0