Badbus



Elton älskar att gå i mina skor! :)

Igår när vi hade klivit upp, käkat frukost, skickat iväg pappa och morfar till Memme, packat väskan och gjort oss klara för bad, kom Martin och Gina och hämta oss. Sedan for vi till badhuset och bada, bada och bada! Elton njjöt av varje sekund och jag likaså! Elton ville inte ge upp badanet, men när klockan drog över sovtid för längesedan, fick vi tvinga upp han. En mycket trött Elton satte sej i bilen och somna nästan på den korta biten hem :)



När vi kom hem fixa vi lite snabblunch oxh sedan direkt ner i sängen, tror prinsen sov innan han låg ner i sängen!  Även jag, Martin och Gina somna. Jobbigt att bada! Klockan 16 ringde Roger och väckte oss(?), så vi slängde ossut i bilen, för att åka till Memme för att käka middag. Mycket gott! Och de är alltid lika härligt att bli bjuden på middag!

Pappa och morfar blev äntligen klar med golvet. Supersnyggt blev de!


Innan vi for hem, lämna vi av Martin och Ginna hemma hos dom, Elton börja nästan grina. Han ville inte alls att dom skulle åka hem, skruttungen!
Roger for till Choppa och kolla på hockey. Jag och Elton myste i soffan hela kvällen, med tända ljus och framför Så mycket bättre. Vilket program, jag älskar de!
Elton somna inte förrän efter 22, men han var hur go och glad hela kvällen, så de var bara mysigt!

I morse vakna Elton 08:30, underbart skönt! Grötfrukost, en dusch och lite kläder, sedan for vi och hämta Memme. Där efter vidare mot Fränsta, Memme skulle nämligen köpa en ny snöslunga, så vi hjälpte till och frakta hem den. När vi ändå var hemöver, for vi till mormor och morfar en snabbis och fika.

Mr Cool

Mohinder

Eltons bästisar!

När vi kom hem, packade pappa bara om för att fara och jobba, jag och Elton fixa lunch. Resten av dagen har vi bara gjort en massa måsten: vika tvätt, hänga tvätt, tvätta ännu mera, städa och laga mat. Men mellan alla måsten, har vi kikat på Djungelboken 2, efter Eltons val! Vi sökte på barnsånger på Youtube, efter nått nytt att sjunga, då dök Var nöjd med allt som livet ger och Elton peka direkt på sej och tvn. Sötorvar! :)



När Elton somna, tog jag fram nagellacken och börja måla naglarna, som varje söndag. Ensam mamma söker och måla naglarna, hör som ihop! ;)
Jag köpte ett nytt nagellack på HM, blev kär i färgen och har aldrig testat deras nagellack. Så jag gav dom en chans och jag älskar de! Täckte mycket bra, var superlätt att lacka och priset var helt okej. Bra betyg!


Jag blev faktiskt nöjd, för en gångs skull! Klart att de alltid kan bli bättre, men jag är nöjd ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0