Frukost


I går morse när vi klev upp, hade vi precis fått sms av Sara. Hon fråga om vi ville ha sällskap och självklart! Strax innan 09 var Sara, Alvin och Algot här. Elton gick fortfarande i jamas och vi hade inte hunnit äta frukost. Men, när Roger kom hem käka vi frukost allihopa. Supermysigt!
När vi fått frukosten i magen, klädde vi på oss och gick ut i solen. Sjuktvarmt! Vi gick på Ica och handla till lunchen och fika som vi skulle ha med oss ut. Pojkarna bus lekte på bra, sprang runt och jaga varandra :) Algot åt och sov mest, sötsosen!
Vid lunch gick vi in, Elton var nämligen dötrött (hade ju varit vaken 1½ timme på övertid..). Elton fick sova, Sara fixa lunchen (supergott!), Alvin lekte på och jag skötte Algot (med glädje!). Vi bytte blöja och sedan somna han i min famn :) Va fort man glömmer!
Vid 14 begav sej Sara och pojkarna hem. Elton vakna precis då, vi fixa lite här hemma och när Roger kom hem fixa vi middag lite snabbt. Roger skulle till gammelmormor och fixa med vattenskadan. Jag och Elton fick en hel kväll för oss själva! Vi tog och diska, tog ett långt bad och fika kvällsfika på balkongen i solen. Mys!

Vet inte vad de är, men Elton har jättesvårt att slappna av på kvällarna. Han är jättetrött, men snurrar runt och är helt speedad! Förut somna han alltid 19, har vi tur så somnar han klockan 20 nu.. Kanske för att de är så ljust i sovrummet? Egentligen ska jag inte klaga! Han sover ändå hela nätter! Och nu dom sista nätterna har han sovit i sin säng till 06 och sedan somnat om en stund hos oss. Underbart är ordet!

Jag trodde att Elton hade somnat, men tji fick jag! Gick in och kolla nu, då står han i sängen och slår på och av lampan. Skuruttunge! :) Hoppas han somnar snart, så vi kan gå ut när han vaknar. Verkar bli finare nu!
Är inte vädret med oss, går vi kanske på Stor&Liten. Skönt att bara komma ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0