Slutet


Precis i slutet på filmen (Bröllopsfotografen) i går kväll, vakna Elton och grina. Så, vi gav upp filmen och kröp ner under täcket i stället. Elton var jätteorolig och ville först inte somna om. Tillslut somna han på min arm, mysigt! :)

I morse klockan 06, då Rogers klocka ringde, tyckte Elton att de var dags att kliva upp.. Han sprang och grina efter pappa, han trodde säkert pappa skulle gå utan att säga hejdå. Skrutten våran! :) 
Dagarna blir så mycket längre när man kliver upp tidigt. Både på gott och ont! Elton blir oftast grinigare när han vaknar tidigt. Dessutom vill han ju sova lunch tidigare då, vilket betyder att tiden mellan lunchsovningen och nattningen blir mycket längre.. Och han blir superdupertrött vid 16-17, då skulle han lätt kuna ta en till tupplur, om han fick. Men då somnar han påtok för sent på kvällen i stället. Men, de är bara att göra de bästa av de!

Nu ligger prinsen och sover. Tog ett tag innan han gav med sej, trots att han var övertrött. Hoppas han sover länge nu, han behöver de! När han vaknar får vi se vad vi hittar på, kanske bakar nått?

I morronbitti kommer mormor hit och blir kvar tills på Torsdag eftermiddag. Vi ska på Drakboren och busa. Och på onsdag eftermiddag far jag hemöver till Ljunga, då jag ska jobba Tordag, Fredag och Lördag. Mormor stannar här i stan och är med Elton på Torsdag. Fredag ska Roger vara ledig, då ska dom på BVC för strupor, vägning och mätning. Ska bli jättespännande och se vad Elton väger nu, var över ett ½år sedan vi vägde sist. Men jag tror han har gått upp dåligt, då han matvägrat X antal gånger i X antal veckor..

Nu ska jag hjälpa morfar med en sak, sedan ska jag slänga mej på soffan och läsa lite bok!

Kommentarer
Postat av: ★ Twixy ★

svar; älskar den värmländska dialekten han har i filmen, hihi.

läser du någon bra bok då? längesen jag hittade någon bra att läsa... ha en fin dag! =)

2010-03-01 @ 12:50:23
URL: http://lillatwixy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0