Nattat


Jag har precis nattat Elton. Han somna jättesnällt även i kväll! Dock hade han fortfarande feber, så de blev en alvedon ikväll oxå. Ny blöja och jamas, sedan somna han sött! Nu ligger han och snarkar (ja, han gör faktiskt de!) i sin säng.

Roger är hos Byström och fixar klart taket, som dom börja med för nån dag sedan. Så vi har myst ensamma i kväll, jag och Elton.
Jag sitter och halvkollar på tv, just nu är de Halv åtta hos mej. Funderar på om jag ska orka lyfta rumpan och stöka undan disken, efter middagen. Men de känns mer lockande att sitta kvar här..

I dag tog Roger och laga middag: Kyckling i sötsur sås, med ris. Mycket gott! Medans slumra jag till på soffan. Tack för de, älskade du! Jag kände/känner mej inte alls på humör. Känns som att vägen är grusad, riktigt grusad.. Får se hur jag gör, men de är ett tag tills jag måste bestämma mej. Blir de inte som jag tänkt, vilket de säkerligen inte kommer att bli, ta jag tag i plan nummer 2! Kanske tillomed gör de ganska snart?

Elton har inte alls varit på humör i dag. Han har gnällt exakt hela dagen! Visst, de är förstårligt att han inte mår riktigt bra, men mina öron tål inge mer gnäll!
Han vägrar äta. Han har inte ätit nån frukost, ingen lunch, igen middag och inget kvällsfika. Lite vindruvor och knappt ett ½ päron. Några tuggor av en hårdbrödmacka. Ändå vill han ha nått, men han vet inte vad. Så när vi kommer in i köket och han pekar på nått, så när jag ger han de, vänder han sej bara om och grinar.. Jag blir tokig!

I morron har vi inget alls planerat. Vi blir bara hemma, då Elton knappt orkar ta sej ner från soffan själv.
Roger ska till läkaren och när han kommer hem hinner vi bara med middag, för sedan tar jag bussen till Ljunga. Jag ska jobba Torsdag och Fredag. Åter till stan på Fredag kväll, om allt går som planerat. Och medans jag jobbar, ska Roger vara pappaledig. Pappa och son mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0