Tidigt


När klockan står på 05:45, är de på tok för tidigt att vakna.. Men de stoppar inte Elton! Han frågar först efter pappa, får till svar att han jobbar och Elton säger kackan (traktorn). Sedan ska vi kliva upp! Mjölk och macka i soffan, framför (nått skit) barnprogram. Sedan räknar jag ner minuterna tills vi ska sova lunch ;)

Vid 10 var Elton äntligen nog trött, för att sova. Så vi kröp ner i sängen, Elton la armen om min hals och somna direkt! 2 timmar senare klev vi upp och fixa lunch. När vi var mätta och belåtna, hade kläder och solskydd på kropparna, gick vi ut i solen. Vi byggde sandkakor, gunga och spela fotboll i gräset. De var supervarmt ute i dag! Elton ville ha lass (glass), så vi tog en promenad på Ica. Glassen åt vi i gräset, medans vi kolla på traktorn :)
Elton fick gå barfota för första gången i år, ingen superhitt! Usch, var Eltons ordval :) Som för övrigt, är favorit ordet nu! Efter några timmar ute, gick vi in och förberedde middagen: grillat!
När Roger kom hem (han jobba över 4 timmar första dagen..) for vi och handla lite frukt, strips och bröd på Willys. Sedan starta vi grillen, elgrillen är toppen. Jag älskar den! Solen var fortfarande framme, så vi käka middag ute på balkongen. Elton åt jättemycket, så skönt när han väl gör de, för nu är de matvägran som bara den..

Efter maten tog jag hand om tvätten och disken, pojkarna tog en dusch. pojkarna är nattade och ligger och snarkar ;) Roger somna nog först, han är helt slut, efter första arbetsdagen! Får se om han vaknar nått mer ikväll eller inte. Jag ska duscha nu, sitta i fotbad, måla tånaglarna, raka bena och se True Blood. Lyxig Måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0