Stan


I går förmiddag, for vi hem till stan igen! Morfar skulle och jobba, så vi hänka på han :) Perfekt! Roger hade dessutom tagit ledigt, så han skulle vara hemma när vi kom. Han hade storstädat här hemma, tillomed skurat. Så himla skönt att komma hem!
Precis när vi kom hem, kom Marith och Cornelia på besök. Trevligt! Elton var dock supertrött, då han bara hade somnat till en snabbis i bilen.. Försökte lägga mej med han, men han vägra somna. Så vi klädde på oss och gick ut. Först gick vi och åt på pizzerian här ovanför, sedan på Ica och handla mjölk och glass, till Eltons stora förtjusning. Han är glasstokig!
När vi kom hem, satte vi oss på balkongen, njöt av sole och varandra. Elton var fortfarande på dåligt humör och jättetrött, så strax innan 18 tog vi på jamas. Han fick en macka och mjölk i soffan, sedan somna han på pappa klockan 18. Han var så trött! :) Och när Elton somna så tidigt, passa jag på att ta en rask promenad redan då! När jag kom hem bänka jag mej i soffan, med äpple och vindruvor. Gott!

Redan när jag gick och la mej i går kväll, grina Elton i sömnen. Efter ett tag fick han komma över till mej, där han fortsatte sova oroligt. Hela natten! De har dessutom varit 100 grader i sovrummet, sjukt varmt! Alla tre har nog sovit lika dåligt i natt..
Jag har stoppat ner Elton i sängen, men han vägrar somna. Just nu är de massa fejkgrin som kommer från sovrummet ;) Men, han har ju somnat ute i vagnen nästan en hel vecka nu. Så de är väl "fel" att somna själv i sängen, nu igen..
När Elton vakna, ska vi gå ut i solen. Inte ett moln på himlen, dock blåser de lite. Ska bli skönt att komma ut!

Nu ska jag försöka få Elton att somna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0