Sin


I natt sov Elton i sin säng hela natten, klockan 06 vakna han och ville kliva upp. Duktig kille! Dock var inte jag allt för pigg, som vanligt, känns de som..

På förmiddagen fixa vi massa tvätt, hängde och vek. Nu dom dagar jag varit extremt trött, har ingenting blivit gjort här hemma. Ser ut som fan! Tvättberget var gigantiskt, dammtussarna större än någonsin, leksaker över allt och disk över hela köket.. Tätten och mesta av disken är gjorda, men resten får bli morron.

Jag och Elton sov lunch i över 2 timmar och när Roger kom hem på lunch, gjorde vi en favorit i repris: grilla hamburgare! Lika gott som i går :) Mums!
När Roger gick tillbaks till jobbet, slängde jag och Elton ihop en sockerkaka. Roger jobba nämligen sista dagen på vaktmästeriet, idag! I morron ska han åka med en arbetskamrat, på sitt gamla jobb, så han lär sej nån ny grej dom fått där (en handdator eller vad de var?) och på Måndag, är han åter på sitt gamla jobb. Köra lastbil igen!
Känns både och. Vi är ju vana (och bortskämda) med att han kommer hem på frukost och lunch, är hemma i bra tid och alltid finns här om de skulle vara nått. Men, han längtar tillbaks till jobbet (vilket jag förstår!) och pengarna ska vi inte klaga på ;) Nej, de kommer bli bra! Men ovant..

När vi bakat klart, kila vi bort till garaget och bjöd på fika. Elton bjöd på massa bus och leenden, som vanligt! Alla tyckte sockerkakan var god, kul att höra. Men, hur svårt är de att göra en sockerkaka? ;)
Vi stanna ute och lekte i sandlådan ett tag, då solen lyste och de var rätt skönt ute. Men Elton ville bara springa efter pappa och traktorn..

Eftermiddagen har gått superfort! Vi har ätit god middag (grillad lax, pärer och rödlök/kaviar-röra), njutit i solen på balkongen och myst i soffan.
Elton somna direkt vid nattningen, vi lika så.. Funderade på att ligga kvar och sova för natten, men kom på att jag hade ju de nyaste avsnittet av True Blood att de! Så bra, så bra. Längtar tills nästa kommer!

I morron är Roger hemma på förmiddagen, då han ska "jobba" eftermiddag. Så vi ska få lite gjort här hemma (disken, dammsuga och byta sängkläder), sova lunch och busa ute. Får se vad jag och Elton hittar på när Roger far :)

I morron ska jag blogga bilder, nu blir de nog sängen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0