Seg


I går hade vi en seg dag, jag och Elton! På förmiddagen fick vi inte mycket gjort, vi åt frukost och sov 3 timmar(!!!). Vi fixa lunch och sedan gick vi ut, solen lyste och allt. Men när vi varit ute en halvtimme, börja de regna. Typsikt! När vi höll på att packa ihop, kom pappa Roger hem. Vi for på Alnö, fixa AC:n i bilen och sedan for vi mot stan, hämta Louise vid tandläkaren.
Påvägen hem handla vi lite, jordgubbar bland annat. Hemma fixa vi middag, städa och åt glass med jordgubbar. Elton var seg att somna i går kväll. Eller han somna, men vakna när vi lyfte över han.. Blev en tidig kväll, då Elton sov oroligt. 

Imorse när jag vakna, strax innan 06, klev jag upp för att kissa, men hörde nått i köket! Jag fick för mej att de var en fågel, då de lät som att han flaxa. Så jag hoppa tillbaks i sängen, väckte Elton och Roger. Roger fick gå först till köket och kolla, haha! Ingen trevlig syn. De var Lapskojs på köksfönstret och på mattan, de låg en halv macka på golvet (han hade tagit de ur soppåsen, som jag hade glömt att ta ut..), han hade bajsat och pissat på golvet och mattan och lite här och var, låg de rödbetor.. Kul! Elton sa usch mest hela tiden och peka där fågeln hade gjort sina behöv och lämnat mat. Sötlök! :)

Efter att vi fått undan allt, fixa vi frukost, fika och packa. Sedan for vi till gammelmormor och hämta blommor, vidare till Ljunga och mormor och morfar :) Där har vi varit ute hela dagen. Fixat i rabatterna och njutit av solen.
Elton stanna kvar där, då mormor och morfar ville rå om han lite extra!
Jag och Roger kom hem för ett tag sedan. Men Roger är ute och åker motorcykel :) Jag äter jordgubbar och funderar på att de en film eller två. Jag har ju sovmorron i morron!

Har tyvärr inga bilder att bjuda på, då kameran är kvar i Ljunga med Elton :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0