Första


I morse var första gången vi ställt klockan och behövt väcka Elton (?)! Han som alltid vaknar tidigt, gjorde naturligtvis inte de i dag, då vi ändå skulle upp tidigt. Tokunge! :)
05:45 klev vi upp, fixa en macka, packa in oss i bilen och for mot stan. Hemma hann vi bara packa in, så for Roger på jobbet. Jag och Elton myste i soffan halva förmiddagen, båda lika trötta. När klockan börja närman sej 09:30, kröp vi ner i sängen. Elton somna direkt och jag läste lite, sedan somna även jag, med boken över mej ;) haha! Har aldrig förstått folk som somnat med boken förut, men nu gör jag de hela tiden..

När vi vakna gjorde vi lite gröt (ett säkert kort, då Elton äter dåligt, igen), fick på oss lite mer kläder och vänta på Roger. När han hade slutat, duschat och var klar, for vi och åt. Sedan var vi på Media Markt, vår tv håller ju på att lägga av (bilden blir knallröd och ibland försvinner ljudet helt). Så vi kolla in utbudet, priser och jämförde. Vi blev väldigt intresserad av en, men de känns som otroligt mycket pengar, för en tv. Den kosta lika mycket, som halva vår lägenhet (när vi köpte den)! Nu gav inte vi en förmögenhet för vår lägenhet, men sjukt när man jämför.

När vi ändå var där, gick vi in på Mio och kolla, hade sett en soffa som vi var intresserad av. Men ingen föll i smaken, ingen alls. Jag vill ha en trea (helst en fyra!) nu! När de nu blir av, blir allt nytt. Ska bli så skönt!
Martin ringde när vi var i Birsta och sa att han glömt sin nyckel i vår bil, så dom skulle komma och hämta den. Medans vi vänta, passa jag på och fixa lite åt mormor, som hon ville. Efter att vi lämnat nyckeln, var klockan redan 18. Så vi for hem, prinsarna tog ett bad och jag fixa tvätten.

Nu ligger prinsarna och snarka. Undra om Roger tänkte kliva upp nått mer? Roger är ledig i morron och några dagar efter de, då de verkar lungt med jobb där. Men, Roger ska nog leta annat. Jobba måste han ju, men han har några kontakter, så de borde inte vara för svårt.
Men vi har bestämt att vi ska ta några dagar ledigt och njuta av sommaren, tillsammans. Och i morron ska de vara en fet sol och +20, så vi ska ta premiär badet! :) Ska bli underbart!

Eftersom att Roger inte verkar kliva upp nått mer, tar jag fram boken och lite godis, läser och gosar ner mej i soffan! Vaknar han, ska vi se på film :) Å, jag älskar verkligen Roger! Och Elton såklart!

Blogg.se verkar krångla, får se om jag får upp några bilder..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0