Kvavt


Vilken värme, så kvavt! Har väntat på regn och dåligt väder hela dagen, men de har inte kommit nått.. Skulle vara skönt med lite regn, som rensa luften!

Jag och Elton har sprunigt runt i linne, tillomed utan byxor, hela dagen! Vi har tagit upp fläckten och har vädret som bara den, men de är ändå varmare inne, än ute. Men, de är sommar! Jag önskar dock de kunde vara kallare nu på kvällen, så Elton fick sova riktigt.

Efter att vi hade varit ute och handla en snabbis, fick Elton ett bad i poolen, ute på balkongen Välbehövligt med ett svalkande dopp! Roger for och jobba vid lunch, jag och Elton tog en tupplur på 2timmar. Vakna klibbiga av svett, men gott sov vi :)
Vi har bara gått runt här hemma, ätit jordgubbar och glass, druckit massa saft (eller Elton har stått för den delen), tvättat lite, myst i soffan, tagit ett till dopp i poolen och bara varit. Ingen av oss har orkat nånting annat.

Elton hade jättesvårt att somna ikväll, tog nästan två timmar för han att somna. Men jag skyller de på värmen! Han var helt svettig när jag lyfte över han, till hans säng. Även fast han bara sov i blöja och kortärmat, med balkongdörren öppen..
Innan Elton somna, ringde vi till pappa Roger, för att säga god natt, som vi alltid gör. Men ikväll blev Elton så ledsen. Tårarna rann och han ropa efter pappa, tröck telefonen mot öra och ville inte alls sluta prata med pappa. Å, jag blev så ledsen i mamma hjärtat, av att se han så. Tårarna rann för mej oxå! Han peka på pappas plats och jag förklara att pappa kommer ligga där när han vaknar i morron, men han bara skaka på huvudet och peka igen. Hua, mammas fis (eller kanske pappas..)!

Jag ska ta mej en kall Cola och slå på en film, är bara skit på tv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0