Varför


Jag förstår inte varför Elton ska ha så svårt att sova på nätterna? Han sover oroligt redan från att han somna på kvällen, tills han kliver upp på morronen. Varje natt nu!
Ibland funderar jag om de är bättre att vi kliver upp tidigt och han i stället får sova 2 gånger på dagen. Men vem orkar de, egentligen..

Elton är så himla gnällig och grinig på dagarna nu. Och självklart förstår jag varför, när han sover så dåligt. Men de är mins lika jobbigt för de.
Han får sånna utbrott, när de inte går som han vill eller på 2 sekunder. Han ger sej verkligen inte häller, utan tårarna sprutar, han grinar/skriker sej hes och vägrar "komma och bli tröstad". Jag håller allvarligt på att bli tokig, på riktigt! Jag har aldrig träffat en unge (ja, nu ville jag använda ordet unge!) som är så envis och har ett sånt temperament, som min älskade son! Dock säger mamma/mormor att han är väldigt lik en unge som föddes för nästan exakt 22 år sedan.. Undra vem hon syftar på?

Jag kan säga som så, jag/vi längtar inte till 3års trotsen! För om de är sådär nu, hur ska de bli då? Jag vågar inte ens tänka på de..

Mellan alla grin, tjurigheter och utbrott, har vi ändå busat och myst på bra i dag. Mellan allt tok, är han så himla go! Skrattar sådär härligt, som bara små barn kan göra. Skrattet som gör en så glad!
Han spelar hockey med pappa, jag sitter bara brevid och flinar för mej själv, när jag ser hur glad båda mina pojkar är. Och hur glad jag är, som har dom där två pojkarna!
Han är så duktig och hjälper till när vi ska fika/äta, bär allt till bordet, tar fram sin stol och bara väntar glatt på att få hjälpa till.
Även fast han är tjurigare än tjurigast nu, älskar vi han bara mer och mer, för varje dag. Han är verkligen vårt allt och mer där till!

När Roger natta Elton, satt jag och läste på Mittuniversitetets hemsida, om olika utbildningar. Kollar en massa nu, innan jag bestämmer mej helt. Har inte hittat nått speciellt, men nått som jag kanske kan tänka mej iaf. Har beställt hem en katalog, tycker att de är lättare att bläddra, än att kolla på internet.

I morron får vi finbesök. Therese, Johan och Troy kommer då! Vi ska käka lunch ihop, busa en massa och självklart prata en massa strunt! :) Vi får väl se hur kallt de är, tillåter vädret, så kanske vi går ut.

På Söndag ska vi kanske och bowla med mormor/gammelmormor, Martin och Gina. På kvällen kanske jag och Roger ska gå på bio! Innan allt börjar..

Nu måste jag lägga mej under filten igen, fryser som en tok!

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag tror det är mer trots än dåligt med sömn för Liam har också sånna där dagar och han sover oftast jättebra både på dagarna och nätterna.

2010-01-09 @ 12:00:32
URL: http://thepioneer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0