Stolt


Jag är så himla stolt över Elton! I kväll efter att gröten (en hel portion!) var i magen, jamasen på kroppen och de var dags för nattning, bestämde vi att Elton skulle få försöka somna själv. Vi pussa, krama och sa god natt. La ner han i sängen, lät lampan vara på och gick ut. I första pausen på Familjen Annorlunda (ungefär 20:10), gick jag in och kolla han. Behövde egentligen bara komma nära sovrummet, för att höra prinsen snarka! :) Så de gick bättre än väntat, mycket bättre! Vi får väl se hur de går i morron kväll..

När Elton sovit klart efter lunch, klädde vi på oss ändå. Hämta pulkan och gick bort till pappa Roger :) Sedan vidare på lill Ica, handla ägg och mjölk. Vi (okej, Roger..) skulle nämligen göra hemmagjorda köttbullar!

Har varit väldigt gnälligt hela dagen i dag, mest grin. Letande efter tutte och snutten, som alltid lyckas försvinna. Hur än man gör!
När Roger kom hem fixa han middagen: pärmos, köttbullar, brunsås och lingonsylt. Allt hemmagjort, så klart! Blev mycket gott och Elton åt 8(!!!) stycken. Så pappa Roger fick MVG ;)
Resten av kvällen har Roger och Elton busat järnet, Elton har skrattat hysteriskt! Så underbart att se dom :)

Jag har suttit klistrad i soffan hela kvällen.. Först Familjen Annorlunda, sedan Spårlöst och tillsist Medium.
Dom två första programmen får en verkligen att fundera! Först är man ganska glad (förstår mej rätt nu) att man har ett barn! Jag har nog "jobbigt" med Elton och bara tanken på att ha fler Elton, gör mej mörkrädd. Helt ärligt! Jag vet nu, att jag inte vill ha fler barn, just nu! Elton har vilja och trots att de räcker till 10 stycken.
Tänk om jag skulle må som jag gjorde med Elton. Spydde till vecka 16, gick ner 10 kilo, var trött som en gnu, orka inte med nått (mest i början) och gå upp 40 kilo! +att ta hand om en 1½ åring, som inte gör annat än testar alla gränser som går att testa.. Hua! Jag skulle aldrig palla de ;) Men, om några år vill jag gärna ha fler barn. Eller ett till, en lillebror till Elton! Självklart spelar de ingen roll vad vi får, men både jag och Roger tror att vi bara kommer få pojkar. Hur många barn vi än får!

Till Spårlöst satt jag och grina som ett barn, som alltid. Jag har alltid varit så, men sedan jag fick Elton, har jag blivit ännu värre! Bara tanken på att lämna bort sitt barn, fy..
När man ser sånt, blir man så glad över de man har!

Nu har Roger lurat i mej (ja, han tvinga mej!) 2 hårdbrödmackor med tomat, lök och Herbamare. Sjukt gott! Men kanske inte så bra, så där precis innan man ska sova.. Men gott var de! ;)
Elton börja vakna till nu, så vi ska förflytta kropparna från soffan till sängen i stället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0