Bakning


Blev inte alls som tänkt i går.. Vi hade ju tänkt baka i går eftermiddag, medans pappa Roger jobba, men vi fick skjuta på bakningen. 
Först gjorde vi Piroger i stället, hela familjen familjen hjälpte till. Och oj, så goda dom blev! Dock åt Elton bara tomater, tokungen våran :) Medans vi åt, stod kladdkakan i ungen.
Blev en tidig kväll för Elton i går, han var superdupertrött och superdupergrinig. Så lite efter 19 fick Elton gröt, jamas och i säng. Men, de var redan "försent". Elton var övertrött! Så de var bara grin. Sluta med att vi natta allihopa, i våran säng. Alla tre slockna ganska fort ;)
Resten av kvällen kolla vi på film, men den var så dålig att jag somna. Haha! Och även i går hade jag svårt att somna. När Elton kom till oss efter 01, hade jag fortfarande inte somnat.. Hatar de hära!

I morse vakna prinsen lite efter 08, helt godkänt! Mysfrukost med tända ljus, såklart. Resten av förmiddagen har vi städat (tänkte skriva plocka, undra var jag fått de i från? Svar: Frida!). Jag har tillomed hunnit dammsuga bakan för spisen(!), de händer inte all för ofta. Tvättat, hängt och vikt tvätt har jag oxå hunnit med.
Elton har sovit en timme, men vakna nu. Han sitter hos pappa Roger och myser för fullt. Jag är lite smått avis, för nyvakenmys är de bästa som finns! :) 
Men nu ska vi bädda sängarna, dammsuga och skura. Sedan ska vi på lill Ica, handla grönsaker tills i kväll. Då de är Tacos och mys med Tant Malin! :) Var länge sedan vi sågs nu, så de ska bli jättekul!
Men innan ska vi ha Frida och Arvid på fika och bus! :) Vilken mysig dag!

Nej, bäst att få lite gjort nu! Så vi hinner med oss..


Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Svarade inte jag på det sista du skrev? eller har du bara inte lagt upp det? Hmm....man vet ju aldrig med blogg.se nu förtiden:P Har för mig att jag skrev vad jag skulle läsa o så nu till hösten. Säg till, för annars så skriver jag igen!



Åh hopas natten blir bättre o att du får sova något.

2010-01-30 @ 21:43:03
URL: http://theyenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0