Redan


Jag mådde redan mycket bättre i går morse, natten var helt okej den med faktist! Dessutom sov Elton bra då (20-09, med mormor och morfar).
I går hade vi en innemysdag! Var superkallt här då. På morronen tyckte jag morfar sa att de var nästan -30 och resten av dagen -20 ungefär. Så vi stannade inne! Elton fick duscha och en långsovning, sedan var de bara bus.
Dock hade han svårt att somna i går kväll. Han grina i över en timme, försökte med allt! La mej brevid han, gunga han i famnen, sjung och nynna, gick ut därifrån, men inget hjälpte.. Så jag gav upp! 
Vid 22 gick morfar och natta, då gick de bra minnsan.. Resten av natten sov han bra, ända till 09. Förstår inte hur han kan sova så länge när vi är här, men inte hemma i stan?

Efter att vi hade fått i oss frukost och fått på oss kläder, for mormor och Elton till Fränsta på öppnaförskolan. Dom skulle ha lite mormor-Elton-mys! Medans plocka jag och morfar fram gamla fotoalbum. Oj, så kul! :) Jag älskar att kolla igenom dom! Många fina minnen dyker upp. Såna som man kommer ihåg direkt, när man ser kortet. Man blir helt varm i kroppen och lycklig! Jag älskar "papperskort"!
Passa även på att scana in "några", blev säkert över 150 stycken tillslut..

När Elton och mormor kom hem, la sej Elton och morfar och tog en tupplur. Vi fortsatte med albumen! När tuppluren var slut, var de dags för middag: Fläsk, palt och vitsås. Mums!
Vid 17 fick vi ett ryck, klädde på oss allihopa och for mot Fränsta och badhuset! Massa bad, bus, bastu, blodapelsin och mys i två timmar. När vi kom hem hängde en påse på dörren, gammelfarmor hade lämnat hemmagjord Risalamalta. Jag och morfar hade pratat om de och självklart fick vi de! :) Såklart blev de fika!
Morfar var snäll och natta i kväll, gick hur bra som hällst. Inte ett ljud och Elton somna på några minuter! Morfar måste ha nått magiskt med sej i fickan eller så nockar han Elton.. ;)
Vi har kollat på massa dokumentärer i kväll, intressant som tusan!

Nu ligger alla och sover, jag sitter här och lyssnar på gamla låtar av Takida (dom bästa enligt mej! Tänker på Fränstaskolan då..). Även jag ska krypa ner under täcket. Men först ska jag läsa bloggar!

Vet fortfarande inte när vi ska hem till stan, beror på morfar, när han ska jobba. Men de blir i veckan iaf! Och då har vi bestämt bus på Drakborgen med Therese och Troy (hon ringde i dag, men vi är ju här..) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0