Julbord


Igår var vi bjudna på julbord, med Rogers jobb, på Södraberget. Först tog vi en lång sovmorron, sedan stressa vi resten av dagen, innan vi kom iväg.. Sist kom vi dessutom, haha! Men maten var god, man kan ju egentligen inte misslyckas med julmat. Vi hade trevligt sällskap, men kvällen slutade för tidgigt tyckte vi. Så vi for ner på stan, med en jobbarkompis till Roger och hans sambo. Vi tog nån öl och cider, på nån pub. Trevligt!
Vi var hemma vid 23 och stupa i säng direkt! Eller Roger somna på soffan och jag fick inte liv i han ;)



Idag har varit en riktig latdag! Jag och Roger har legat i soffan mest hela tiden, beställt hem mat och kika på massa filmer. När Roger for och jobba, förflytta jag mej till sängen. När jag orkade mej upp, slängde jag mej i duschen, innan Elton och morfar kom. Strax efter 17 kom dom och Elton var så glad! Jag mötte dom utanför och Elton sprang till mej och gav mej världens kram. Så underbart!

Vi fixa lite middag, då Elton hade nobba maten hos mormor och morfar. Fast han ville inte fara hem, han skulle minsann stanna han! Och när dom hade lämnat av Martin och Gina, hemma hos dom, skulle han med dom hem. Så Martin hade lovat han att han skulle få komma och sova där :) Lillprinsen! 

Morfar tog ett bad, innan han skulle på jobbet. Elton slängde sej på soffan, som värsta kungen! Med äpple i handen och Oso på tvn, så dåligt var de nog inte att komma hem ändå ;)
Elton hade jättesvårt att somna ikväll.. För de första var ju pappa inte hemma när han kom hem, sedan skulle även morfar och jobba. Lägg på lite övertrötthet på de..
Nu sover han iaf och har gjort ett bra tag! Jag ska snart jojna han, är ändå bara skit på tvn.

Elton älskar att måla, självklart hann vi med de efter maten!


Kommentarer
Postat av: Erika

Haha ja, man tar liksom för givet att det är två längder i paketet. Jag har heller aldrig sett att Ellos haft 1-pack tidigare. Men en längd till är på ingång i alla fall och tills dess njuter jag av den som redan sitter uppe ;) haha



2010-12-06 @ 22:08:09
URL: http://mylittlewords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0