Igår & Idag



Paket öppning, dagens första måste! Och varje kväll innan vi går och nattar, kollar Elton in vilket paket som ska öppnas i morron. Varje morron tar han rätt paket, hoppar upp i soffan och öppnar med stora ögon! :)

Igår låg de tre badfigurer med badskum, i paketet. Elton förstod nog inte riktigt vad de var, men han blev gld vilket fall! ;)


Resten av dagen myste vi inne, vilket vi båda behövde! Vi måla med vattenfärg, som är mycket poppis här hemma nu! Sedan kom jag på att vi hade en ram över, så vi ramade in Eltons fina måling! Nu hänger den brevid Eltons säng, så fint så.

När Elton kom hem från mormor och morfar, hade han med sej ett par simglasögon (har han fått dom, mormor?). Synd att vi redan köpt ett par, till julkalendern. Elton lekte att han simma runt, sötunge!

Innan Elton skulle sova, fixa han på sej tofflorna och nackkudden, tog snutten och bänka sej framför tvn. Sötlök!
Igår passa jag även på att tvätta snutten, utan att Elton märkte nått! 

 
I natt sov Elton som en kratta, minns inte sist han sov så dåligt.. Och man blir bortskämd fort med bra nätter! Redan tidigt på kvällen, grina han i sömnen och rop på mamma.. Klockan 11 kröp jag ner och fick sällskap direkt, Elton vakna och var ledsen. Resten av natten har han vaknat minst en gång i timmen. Jag har sovit så dåligt och legat konstigt, så hela dagen har jag haft ont i nacken och ryggen.. Kunde knappt lyfta Elton i morse, fy!

Efter dagis gick vi på Stor&Liten, lagomt med barn idag. Lite fika, massa bus och sång (Eltons favorit! Förra gången blev de ingen sång, då var de en mycket ledsen Elton som gick hem..), sedan traska vi hem och fixa middag. Pappa var hos Memme och slipa.
Efter middagen fick Elton ett bad, nya badskummet skulle testas. Vilken besvikelse, blev knappt nåe skum!


Idagens paket låg de en tandborste och tandkräm. En lycklig Elton skulle direkt borsta tänderna! :)


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag är lite förvirrad och är inte säker på att jag svarade på din kommentar men jag hoppas att jag gjorde det i alla fall annars får du skälla lite på mig :)

2010-12-08 @ 02:38:29
URL: http://mylittlewords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0