Dagarna


Har nästan nyss nattat Elton, han somna jättesnällt även i kväll. Innan 19:30! Innan dess åt han en hel skål med gröt, fisen. Skönt då han äter dåligt under dagarna!

Blev inte så mycket gjort i dag.. Jag och Elton gick på Ica, medans satt Roger i gång med korvgrytan (som fortfarande står och kokar..). Sedan åt vi middag, kött och strips med chilisås. Mycket gott!
Medans pappa Roger laga mat, busa jag och Elton. Vi kröp runt och jaga varanda, så nu har jag ont i knäna :) haha! Men han skrattar så gott, så vad gör lite blåmärken på knäna? Ingenting!

Jag sitter fortfarande i sängen, är ju hockey på tv i kväll och jag känner inte alls för de, så jag tog med mej datorn hit. Och en kexchoklad! ;) Sista på länge nu!
För i går, när jag satt och kolla igenom en massa bilder, insåg jag verkligen hur jag ser ut. Jag vet att jag är stor/knubbig/tjock/fet/mullig/överviktig (avvänd vilket ord du vill), men när man ser sej på bild, då ser man verkligen hur de egentligen är. Jag har aldrig skämts för mej själv, även fast jag sätt ut som jag gjort. Jag har trivts med mej själv, tyckt att jag ser helt okej ut och inte alls beövt mått dåligt över de. Men nu, jag mår absolut inte bra! Varken fysiskt eller psykiskt. Har aldrig varit så stor som jag är nu eller jo, när jag gick med Elton. Men då hade jag en "anledning", de har jag inte nu.
Innan jag blev gravid, trivdes jag super med mej själv. Men efter 9 månader och +40 kilo, är jag långt i från nöjd med mej själv. Jag mår riktigt dåligt! Och ingen annan kan ju göra jobbet åt mej, så nu jävlar måste jag! Om inte bara för mej själv, utan för Eltons skull. Han ska inte behöva lida för att jag är tjock!

                                                                      Nej, nu blir de ändring!

Så i morron ska vi testa en "diet", LCHF - Ät fet mat, bli frisk och smal. Är iaf värt ett försök! :) Funkar de inte, så gör de inte de.. Inget mer med de. Men nått måste göras!


Kommentarer
Postat av: Catrine

Jag har kört med lchf i snart 5 veckor nu, och jag har aldrig mått så bra! Vet inte hur det ser ut på vågen (har ingen), men måttbandet är på min sida iaf ;-) Sötsuget är borta och jag är mätt! Det är det bästa, man får äta sig mätt! Lycka till!

2009-09-03 @ 20:26:47
Postat av: mli

Om du behöver promenadsällskap så hojta! Känns dumt att säga det, men jag har nått litet kilo som jag vill

ha bort!

2009-09-03 @ 20:55:41
URL: http://mlish.se
Postat av: Nina

Jag tycker du är jättefin men har du ökat så mkt så handlar det ju lite om hälsan också.. jag tror det är smart av dig att tänka att det är för eltons skull du gör det. Har en sambo här hemma som också ska börja på diet nu snart, ska säga åt honom att han gör det för pojkarnas skull så kanske det blir liite lättare.



Lycka till iaf (och berätta hur dieten funkade)!

2009-09-03 @ 22:20:46
URL: http://thepioneer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0