Vägra


I går kväll, lite innan 22, fick Elton för sej att vakna. Och han vägra somna om! Så, jag gick och la mej med han, då somnar han ju alltid. Men inte i går(?)! Så när han somna i går, vet jag inte..
Dessutom hade jag den sämsta natten på länge, jag sov som en kratta. Elton sov nästan på mej, så jag knappt hade nån plats. 05 i morse fick jag nog och la mej i fotänden. Skitnatt!

Efter mellis fick Elton sej ett bad, då han ätit tacos med en massa "doppa" ;) Lagomt till han badat klart, kom mormor/gammelmormor. Gott fika hade hon med sej oxå, små prinssestårtor. Elton älskade dom!
Efter att Elton fått på sej lite kläder (ett par jeans han fick av Arvid i går, tack!) och skor, for vi med mormor/gammelmormor till Handelshuset. Innan vi hann till bilen, ramla Elton ute på asfalten och gjorde illa sej :/ Och inte blev de bättre av att han var trött..
När vi kom till bilen var allt bra. Efter några få meter, sov Elton nästan. Men då vi skulle kliva ur bilen ganska fort, fick han hålla sej vaken. Vilket gjorde att han var helt speedad (för att hålla sej vaken) inne på Handelshuset. Han sprang runt, kröp under borden och hade superkul. Dock hade nog inte hans gammelmormor lika kul, då hon fick jaga ;)

När vi for vidare, for vi mot Mio. Precis när vi la ner Elton i vagnen, somna han. 
Mormor/gammelmormor skulle kika på mattor, hitta dock inga. Men jag hitta en lampa som vi ska han ovanför våran säng. Så den ska vi åka och kika på, så Roger oxå får se den.
När Elton ändå sov, gick jag ner till Birsta City, i stället för att väcka han. Typiskt nog börja de regna precis då, så jag var helt blöt om fötterna när vi kom fram.
På Birsta blev de ett par byxor, en body, 2 tröjor,ett par mockasiner och äntligen en jacka, till Elton. Och även jag fick mej ett par byxor, mysbyxor.
Tack mormor/gammelmormor!
Elton sov sej igenom hela Birsta turen, vakna precis när vi skulle åka hem :)

När vi kom hem stog middagen på bordet, Martin och Gina var här, så de vara bara att sätta sej och äta. Roger hade kockat i hop en supergod köttgryta.
Efter att disken var klar och bordet var tömt, for mormor/gammelmormor hem och resten av skalan for på match. Jag och Elton stanna hemma, gnällig värre var Elton. Så jag tog fram de säkra kortet, vindruvor och en Festis! De är alltid uppskattat av Mr Elton :) De och massa bus, så höll fisen sej vaken.
Roger och dom hade vunnit matchen, 4-3. När Elton hade gosat klart med pappa Roger, som han hade saknat så mycket ;) Var de dags för gröt och jamas. Han somna även snällt i kväll, men de brukar alltid betyda att de blir en dålig kväll och natt. Så vi får väl se..


Badkillen!

Borsta tänderna är både skoj och gott, tycker Elton :)

Elton testa den nya jackan, haha :)

Vindruvor och tv-reklam, de är grejer de!

Sötlök!

Mina mysbyxor, Eltons mysdress, tröjan, bodyn och jackan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0