Skönt


När Elton väl somna i går kväll, sov han rätt okej hela natten ändå. Skönt! Men, i morse när han vakna, fick vi en mindre trevlig överraskning Elton hade bajs överallt! Så, de var bara till att hoppa upp ur sängen och fixa de.
När allt var klart blev de frukost. Sedan bestämde vi med Frida och Arvid när vi skulle gå, till Drakborgen.
Bestämde att vi skulle gå efter att Elton sovit, men han vägra. Så vi skippa tuppluren och gick lite efter 10(?). Arvid slockna direkt i vagnen, men inte Elton.. Han somnar aldrig i vagnen längre, finns för mycket att se!
På Drakborgen blev de massor av bus, så kul att se Elton och Arvid leka tillsammans! :) Blev lite fika och sedan ännu mera bus.
När vi busat färdigt gick vi en snabbis på Birsta City, tänkte köpa mysbyxor åt Elton. Men hitta inga i rätt storlek, så de blev inga. Typiskt!
Elton somnade redan inne på Drakborgen, innan vi hann klä på oss. Sedan fortsatte han att sova ända tills vi var hemma (blev lite över en timme). När vi kom hem vänta pappa Roger på oss!
Var menat att Roger och Elton skulle ha pappa-son-tid i dag, för jag skulle och simma. Men mormor/gammelmormor kunde inte i dag, så de blev inget.. Känns skit, jag som var peppad! Men vi bestämde att vi tar igen de nästa vecka i stället och simmar två dagar då. Kanon!
När de inte blev nån simning, gjorde vi allt för att hjälpas åt att hålla Elton vaken. Så vi vikte och hängde tvätt (Elton är ju jätte duktig!), vi tog en tripp på lill Ica, handla lite onyttigt (inte bra..). Ingen simning, men onyttigheter. Hmm?
När vi kom hem myste vi i soffan, busa så gott de gick med en mycket trött Elton. Lite efter 18 åkte Roger till Choppa. Jag och Elton fixa gröt, insmorning, jamas och nattning. Likt alla andra kvällar, hade Elton jättesvårt att somna. Så fort han somnar så vaknar han och grinar. Jag fattar inte, vad är felet? Jag tror nästan han är rädd för att sova.. De är ju alltid lika dant, han vill ju hällst aldrig sova. Jag blir tokig!
Tillslut gav jag upp och tog upp han i famnen, där somna han ganska direkt. De ända som funkar!
Roger är fortfarande hos Choppa, jag sitter och kollar på Mammas pojkar (finns inte ett skit att se på tv) och skäms! Hur kan man för de första, hitta på ett sånt program? Och för de andra, vilka ställer upp på ett sånt program? Nej, jag skäms så mycket att jag ibland måste stänga av ljudet eller tillomed byta kanal!

Funderar på om jag ska ta och koka mej lite te. Köpte ju nytt härromdagen, Spökhuset. Vilket namn ;) Men de luktade gott, så jag hoppas att de smakar bra oxå!

Bus på Drakborgen!


Tack för en toppen dag, Frida och Arvid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0