Käka


I går när vi satt och käka lunch, jag och Elton, kom mamma/mormor och Louise hit! :) Trevligt! Elton skippade totalt, Louise var mer intressant..
När vi hade busat och tjusats, for vi och åt.



Sedan for vi vidara mot Willys en snabbis, mamma/mormor skulle handla lite godis, så hon kunde hålla sej vaken när hon skulle jobba natt ;)
Efter de for vi till mormor/gammelmormor. Där blev de kaffe, innan mamma/mormor och Louise for hem. Jag och Elton stanna kvar ett tag, sedan skjutsa mormor/gammelmormor hem oss. Lagomt till middag för Elton. När maten var i magen, skulle vi mysa i soffan. Men Elton gick in i sovrummet, stog brevid sin säng och grina/skrek. Tog upp han men han vägra vara hos mej, han bara peka på sin säng. Så jag stoppa ner han där, supernöjd blev han. Haha! :) Så medans han stog i sängen och filura, la jag mej i sängen och kika på tv.



När pappa Roger kom hem, stog Elton forfarande i sin säng. Nöjd och glad! :) Men när pappa kom hem ville han så klart till han. Hann med lite bus innan Martin och Gina kom.

Elton har hatat att blivit uppkastad i luften, men nu älskar han de! :)


När Martin och Gina kom, for vi på Ica Maxi och handla godis (fy, godis är inte alls bra..). Pappa Roger och Elton stanna hemma och åt gröt, fixa jamas och dona på. När vi kom hem igen, var de dags för nattning. Elton somna supersnällt, lite efter 19 bara. Men, när han somnar snällt, vaknar han ju alltid efter ett tag. Lika dant i går kväll.. Innan Idol börja, vakna han. Somna om i min famn, efter ett bra tag. Men så fort vi la ner han, vakna han. Och efter de vägra han somna alls.. Inget funkade. Han bara grina och skrek. Precis som när han fick tänderna sist, så de kanske är en eller fler tänder. Vi får vänta och se..
Så i går somna inte skruttungen förrän nästan 24. Då somna han av utmattning i Ginas famn, fisungen. Kort därefter kröp även jag och Roger ner i sängen.
Den korta tiden Elton sov i natt, sov han i sin säng. Kom till våran vid 05 och sov iaf till 07. Men så fort vi klev upp var han trött..

Nu är jag ensam hemma. Roger, Elton och Martin är på folkrace. Innan dom gick, antydde Roger nått om städning ;) Så, de ska jag ta tag i nu. Ska tillomed skura!
Efter de blir de en efterlängtad dusch. Sedan får vi se vad dagen har att erbjuda. Vi kanske ska göra ett nytt försök med filmkvällen med Martin och Gina :)

Nu väntar städningen iaf..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0