Mysdag


I går hade vi en riktig mysdag! Efter frukosten, ett bad och massa bus, klädde vi på oss och gick ut. Först på lill Ica, för att Roger skulle få sin last (snus) och sedan vidare på dagis här bortanför, där var de klädbytardag. Vi fynda en tröja och ett par vinterskor, för 60 kronor totalt! Sånt gillar jag ;) Skorna passa perfekt och efter att Elton provkört dom ett tag, gick de riktigt bra. Haha!
När vi kom hem fortsatte Elton sover, supersnorig och hängig som han var, sov han 2 timmar. Efter att han vakna kom mormor/gammelmormor, bjöd på fika och bus.

Vi skulle egentligen till Rogers mamma i går, hon fyllde nämligen år, men eftersom att Elton var så dålig i går (han kräktes tillomed slem vid frukosten), skippa vi de. Och firar Ulla nästa helg i stället!

Då de blev ändrade planer, stck Roger till Choppa och kolla på hockey. Jag och Elton for med mormor/gammelmormor in till stan, där de var Lyslördag. Extremt mycket folk, supermysigt med alla ljus! :) Dock blev de lite tokigt, då Martin hade missat tåget i Göteborg. Så efter X antal samtal hit och dit, fixa de sej. Han kom med på ett annat tåg!

Martin lär nog bli ihågkommen iaf! Inna han tog tåget till Göteborg, var han ju på begravning. Han hann dock inte byta kläder innan han skulle med tåget. Så när han kom fram, var han klädd i kostym, slipps och finskor ;) haha! + att han hade glömt packa ner andra skor. Så dagen där på, då dom skulle göra några övningar, fick han låna skor. Dom hade skrattat lite lätt! ;)

När vi kom hem från stan i går kväll, myste jag och Elton med lite vindruvor i soffan. Sedan blev de gröt, jamas och nattning.
Robionsson och chips resten av kvällen. 22 gick jag och la mej, med huvudverk och frös som en tok!
Natten var skit! Elton har vritit och vänt sej exakt hela natten. Sparkat både mej och Roger i ryggen, legat på mej och inte alls sovit bra. Men han sov iaf nästan till 08 i morse!

Nu ligger Elton och sover, Roger laga mat, mormor/gammelmormor sitter brevid mej och läser tidningen. Jag har precis duschat, ska hänga tvätten och packa färdigt nu innan vi ska äta.
Vid 14 ska jag och Elton ta tåget till Ljunga. Hur de ska gå, ska bli kul att se. Jag ska få med mej Elton, vagnen, en stor väska och skötväskan (och mej själv då..).

Jag ska jobba Måndag, Tisdag och då Roger har fått praktik, måste Elton med mej till mamma/mormor och pappa/morfar. Så Elton ska få fara med dom och kanske en av dagarna, med min farmor.
Jag har verkligen världens bästa familj, som ställer upp så på oss!

 


Nu ska jag se till att allt är gjort tills vi ska fara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0