Förstod




Som jag förstod, så blev natten en skit natt! Elton har grinat och gnällt mest hela natten, typiskt att jag skulle vara vaken så länge i går kväll/natt oxå.. Men, de är så sällan jag är vaken så länge och de var ovanligt skönt att sitta uppe helt själv och bara vara!
Tidig morron blev de oxå, ovanligt.. Tänkte att de tar vi igen då han sover förmiddagsluren, men då Roger jobbat natt, snarkar han värre än värst. Så han väckte Elton, efter inte änns 40 minuter. I vanliga fall bruka han sova 2 timmar! Jaja..

Vid 11 kom mormor/gammelmormor och hälsa på! Hon hade med sej blommor och fikabröd :) Så vi fixa kaffe och Elton luncha samtidigt!
Roger klev upp vi 12, drack en kaffe kopp och fika med mej och Elton. Sedan duscha jag och gjorde mej i ording, Roger fixa Elton och allt som hör där till. För 13:40 skulle vi åka med Frida och Arvid in till stan och fira nationaldagen!
Väl i stan packa vi ur oss ur bilen och gick mot torget, bra med folk även fast de var så dåligt väder. mitt upp i allt i hopa, upptäcker jag att Elton tappat snutten!!! Fick lite smått panik då jag vet att de inte går att natta han utan den och att dessutom jag var själv om nattningen.. Gick runt där vi gått, hitta ingen snutt. Så vi gick tillbaka till parkeringshuset och där, där låg den saknade snutten så fint vid dörren. Någon snäll själ hade lagt upp den där! Jag blev så glad att jag grina, haha :) Vilken mamma! Så efter de fick inte Elton ha snutten nåe mer ;)  
Var menat att vi skulle fika, men Frida gilla inte priserna på kaffet ;) Så, vi tog en McDonalds i stället! Där fick även pojkarna mat, Arvid lite mindre glad än Elton ;) haha!
När klockan närma sej 17 for vi hemöver. Arvid somna några sekunder innan vi var hemma. Från 100 till 0 på en tredjedelssekund, lill Arvid!
Väl hemma hann vi med en massa innan de var dags för jamsa, gröt och nattning. Hann plocka undan, ta ur och i diskmaskinen, diska och dammsuga. Och den där jävla dammsugaren ska jag kasta åt helvetet! Nu är de 711 gången slangen går söner. Hann precis ta dom värsta smulorna under Eltons matstol, innan den gick sönder. Så nu ska jag få en ny dammsugare, älskade Roger skulle fixa en ;) haha!
Nu sover Elton, han somna hur snällt som hällst, på några minuter bara. Hoppas att natten blir bra! Roger är på grillfest, jag var oxå bjuden, men jag kände inte för de ikväll.
Jag ska återgå till min godisskål och en massa avsnitt av Greys!


Elton och mormor/gammelmormor fixar på lite kläder :)



Blommorna luktar gott!



Elton somna tillslut, mitt i allt nationalfriande :)



En tugga yoghurt..



Och en tugga köttfärssås och spagetti ;)



Elton äter mamma/mormors korvgryta, mycket uppskattat!



Min älskade dammsugare.. Hmm!




Kommentarer
Postat av: Tina

Det låter ju som att det blev en fin dag till slut. :-)

2009-06-06 @ 21:42:50
URL: http://www.troll.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0