Ringde




Förut i dag, när  vi (jag och Elton) hade tagit en tupplur, ringde mamma/mormor. Jag var yrvaken, så hon bad mej ringa upp när jag vaknat till. Sagt och gjort, ringde när jag piggnat till. Då är hon och min farmor påväg till akuten! Mamma/mormor hade tydligen fått ont i magen, redan för nån dag sedan och i dag farit på vårdcentralen. Där fick hon en remiss till akuten, troligtvis var de blidtarmen.
Prata nyss med farmor, hon hade åkt hem då mamma/mormor fått ett rum och blev kvar för natten. Mamma/mormor hade sagt att hon skulle ringa mej, då hon vet hur nervös jag blir! Men då hon aldrig ringde, var jag ju tvungen att ringa farmor. Och innan farmor for, skulle hon bara upp på rummet och vila ett tag, för att sedan få komma på röntgen. Är de blindtarmen blir hon ju opererad redan i kväll.. Så vi får väl se om hon hör av sej i kväll eller i morron. Jag är iaf sjukt nervös!

Håller alla tummar och tår!



I dag har vi haft en riktigt mys dag! Redan på morronen kom Martin hit, han och Roger fixade lite ärenden. När Elton sovit frukost och dom kommit hem, blev de fukost. Sedan gick vi ut, solen lyste ju! Gick först på Ica, handla lite smått. Blev även en varsin sallad. När vi handlat gick vi hem och satte oss på bakgården. Myste på filten och åt sallad. Efter att vi ätit och Elton "krypit" runt på gräset, tog vi och gunga. Elton verkligen älskar de! Han sprattlar med hela kroppen och leendet går från öra till öra! :) Bilder kommer i morron!
När vi gungat klart, gick vi in för att Elton skulle få sova. När han somnat, somna även jag på soffan ;) Mycket skönt! Sedan ringde ju mamma..
Mer har vi inte hunnit i dag.

Nattningen var inte skoj i kväll och självklart ska de vara så när Roger inte är hemma.. Elton grina hysteriskt, vred på sej, plocka ur tutten och kasta bort den. Så, då klev vi upp i stället. Han sprang några varv i gåstolen och sedan blev de bara gnäll. Men han somna inte förrän 21:30, med hjälp av pappa Roger. Han somnar alltid bäst med pappa!

Nu blir de film och sedan sängen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0