Natten



I natt hade vi värsta natten på länge! Elton vakna 02:30 och gallskrek, var helt otröstlig. Efter ett blöjbyte och lite vatten, lugna han ner sej. Men somna inte förrän 04:30.. Både före och efter sov han som en kratta, grina och böka på. Sedan vakna han 05, somna om, vakna 06, somna om och slutligen gav vi upp vid 06:30. Så i dag har de varit en seg dag!

Men vid 08 kom Martin, drack kaffe och läste tidningen med oss. Vid 12 traska Martin hem (den token), Roger for till pappa sin och jag och Elton for till mormor/gammelmormor. Vi hann bara dit, bytte blöja och sedan for vi mot Ljunga. Mamma/mormor ville att vi skulle komma, så de gjorde vi. Där gick Elton på promenad med Louise, sedan satt vi och myste på bron.
När de börja närma sej middag for vi till Fränsta, där Fränstafestivalen höll på. Var helt folktomt och inte allt för mycket att hänga i julgranen. Men, vi käka middag på Bykrogen. Tyckte att de var sådär! Sedan tog vi några lotter, vann inget (som vanligt..).
Vid 18 for vi hemöver, Elton somna i bilen som vanligt. Kändes sådär då klockan var så mycket.. Bruka vara svårt att få i han gröt om han somnar så sent, brukar bara bli grin då. Men jag fick i han en hel portion gröt, utan gnäll! Dock tog nattningen väldigt lång tid i kväll.. Han somna inte förrän 20:30. Men han har inte gjort ett ljud i från sej än, så jag hoppas att den här natten blir bättre än den som var!

Roger är hos Byström och hjälper han med nått, han kommer väl hem i kväll nångång. Ingen aning om när.. Jag sitter här och har sjukt tråkigt. Kollar på Lyxfällan, slog bara på tv:n och 3:an var på.. Ska se om jag hittar nått bättre i stället. Ska även se om jag hittar nått ätbart i kylskåpet!

I morron skulle jag få sovmorron och de låter helt underbart i mina öron! Sedan ska vi bara vara hemma i morron, ha en röjar dag. Slänga sånt vi inte behöver, ta ner Eltons bäbissaker i källaren, gå igenom Eltons urväxta kläder (se vad som ska vara kvar och vad som ska säljas), fixa i garderoberna och dona på. Så vi har de vi gör i morron! Ska bli skönt när de är klart :)

Nej, nu väntar kylskåpet på mej..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0