Uppdatering


Är väl dag för en uppdatering! :)

I Onsdags (den 23), packade vi ihop oss och for mot Ljunga. Innan stanna vi till på Birsta, som även många andra.. Leta parkering i över en kvart! Väl inne hitta vi de vi skulle ha, en skjorta till Roger. Hitta även en slips(?)! :) Blev dock dyrare än tänkt.. Men och andra sidan, Roger köper aldrig kläder. Så de gjorde inget! Dessutom blev han sjukt snygg! Väl värt pengarna!
När vi äntligen kom ut ur Birsta, for vi mot Ljunga. Kom ganska sent, så de blev inte så mycket gjort. Hann med lite mat och så, innan Bingo Lotto, uppesittarkväll! Hann inte spela klart, för jag och mormor/gammelmormor for till Fränsta och lyssna på vacker julmusik i kyrkan. Superdupermysigt!

I Torsdags (Julafton) tog Elton sovmorron, skönt för oss! Sedan blev de frukost en julklappsöppning. Alltid en julkapp på morgonen! Jag glömde totalt bort de, haha..
Stressa oss i ordning (Roger och Elton stanna hemma, så Elton "hann" sova) och for till Kyrkan. Som alltid på julaftonsmorgonen! Tyckte prästen var sådär, men han berättade bra.
Sedan hem igen, slängde i oss lite lunch och fixa den sista julmaten. Lite innan 15 for vi till Fränsta, till Camilla med familj (mormor/gammelmormors syster), där vi skulle fira jul. Kom lagomt till Kalle Anka, Elton var till en början intresserad, men sedan hitta han lekrummet, som var mycket roligare! ;)
17 börja vi åt mat, sjukt mycket mat! Och så gott :) Jag/vi hade inte ätit nån julmat innan, så de var sjukt gott! Efter maten kom de en skäggig gubbe ner för backen, Tomten! Elton var helt till sej :) Så roligt! Massa, massa, massa, massa, massa klappar! Kaos, ett härligt kaos! :) Dock hade Elton inte tid med sina egna klappar, utan var så intresserad av alla andras (han skulle hjälpa alla!). Så han fick öppna sina dagen efter, då han hade tid :)
Vi fick en massa fint, tack tack!
Elton var hur snäll som hällst, hela dagen! Han busa på med Nicoll (Camillas yngsta barn, som är 3½), dom var så söta! :)
Vid 22 gav vi upp för kvällen, Elton var helt svettig och slut, av allt busande. Väl hemma i Ljunga, vägra han somna. Han var påtok för uppspelt :) Efter 23 slöt han sina ögon!
Jag och Roger la oss i soffan, kika på Ett päron till farsa firar jul, åt ostkrogar och hade de supermysigt!

I Fredags (Juldagen) tog Elton riktig sovmorgon! Han sov ända till 09:30 :) Underbart!
Efter frukosten öppna Elton alla sina klappar! Bäst tror jag gitarren han fick av oss eller bilen som Roger valt, var bäst! :)
Hela dagen slöa vi, hade mys hemma och åt massa julmat! På kvällen, efter mycket velande, bestämde jag mej för att gå ut ändå. Sms:a söt Malin, som var hos Camilla (inte mormor/gammelmormors syster, haha). Så jag duscha och traskade över dit. Mysigt och otroligt trevligt!
Tillsljut hamna vi på Forum, inte vad jag ville egentligen ;) Men de var helt okej. 01 kom Malin på att vi skulle till Ånge, haha! Kom dit lagomt tills dom stängde. Var ändå kvar där ett tag, prata massa strunt med en massa folk.
Efter 03 var jag hemma. Tog en macka och ett glas mjölk. Stappla mej upp i sängen, Elton vakna precis när jag kom. Lyfte över han i sängen och slockna direkt! Vakna inte förrän Elton vakna för morgonen, lite innan 08. Jag fortsatte dock sova vidare! Trött som, ja, jag vet inte..

I Lördags (Annandagen) var de menat att vi skulle till Rogers pappa, men då jag klev upp sent och Roger inte häller hade nån vidare lust, skippa vi de (ska dit nån annan dag i stället).
Så vi for och åt en pizza med Martin och Gina, lämna av Martin och Ginas julklappar hemma hos dom, sedan for vi hem till oss.
Roger, Martin och Gina snabbduscha och sedan for dom på hockey. Jag och Elton tog ett lång bad och sedan somna Elton på mej ett tag, för sent för han att sova egentligen. Men han var så himla tjurig och grinig, så de var lika bra.
Dock somna han ju inte förrän närmare 23, då. Men men! Efter att Elton somna, åt vi massa godis och kika på film. Jag och Gina satt vid varsin dator, Martin och Roger spela Wii :) Mys!

I Söndags (I går) sov Elton ända till 09:30, igen! :)
Då vi inte hade nån frukost hemma, gick vi på lill Ica och handla. Roger fick kliva upp och skotta direkt han. När han var klar och Elton ätit lunch, for vi till mormor/gammelmormor. Martin och Roger skotta hela hennes gård. Mormor/gammelmormor bjöd på middag.
Var på Coop innan vi for hem, hemma busa vi tills Elton skulle sova. Elton sov ända till 06:45 i sin säng och vakna inte en gång! Duktig kille :)
Han fortsatte dessutom att sova vidare, i våran säng, till lite efter 08. Vi kika på när pappa Roger var ute och skotta, Elton älskar att sitta i fönstret och kika på pappa Roger! :)
09 kom Roger hem på frukost. Jag hann ta disken medans han var hemma, skönt! Sedan har jag och Elton fixat en massa tvätt, Elton har lekt rövare (ser ut därefter oxå..) och inte alls varit på humör. Han är så bestämt och envis!

Nu ligger fisen och sover, han har gjort de ett bra tag. Somna i sin säng, även i dag! Roger är fortfarande ute och skottar. +att de fortfarande snöar. Usch, lider med han!

När Elton vakna ska han få lite lunch och sedan får vi se vad vi hittar på. Har inga direkta planer alls..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0