Hemmaplan


Nu är vi på hemmaplan igen, hemma i stan. Jag älskar att vara i Ljunga, men de är alltid skönt att komma hem till sitt.

Slutet på veckan och helgen har gått så himla fort! Jag och Elton for i Tordags, med tåget. Vilket Elton älskar! :) Han charmar alla som han stöter på, vikar och busar järnet!
Vi hann med lite lunch innan jag börja jobba (13-17:30). Jobbet gick bra, som vanligt. Sedan hem och gosa lite med Elton innan han skulle sova.
Jag jobba 10-17:30 på Fredagen, Elton busa med mamma/mormor och moster Louise hela dagen. Hann bara hem, så skulle Elton sova.
Jobba även Lördagen, dock bara 10-13. Dom 2 sista dagarna gick superbra! :) Var jättekul att jobba! Dock blev de dåliga besked, ang jobbet.. Blir tyvärr inge mer jobb, just nu iaf. Varför tänker jag inte gå in på, men de har inget att göra med mej (och förhoppningsvis blir de nått senare!)..

Resten av dagen myste vi med god mat och massa bus. I går baka vi hela dagen! Mamma/mormor och pappa/morfar bara segkakor, sjukt gott! Blev en tidig kväll.
I dag har jag varit till tandläkaren, gick jättebra! Hade mycket fina och bra tänder, inga hål. Skönt att veta! När jag var klar där, packa vi ihop oss och for med pappa/morfar till stan.
Jag och Elton hann precis hem innan pappa Roger skulle och jobba igen :) Mysigt! Dagen har annars varit hur seg som hällst, vet inte hur många gånger jag har nickat till i soffan i dag..
När Roger kom hem, gick vi på lill Ica och handla. Sedan middag. Efter lite bus och mys for Roger till mormor/gammelmormor och kika på hockey.
Nu sover Elton, sedan lite mer än en timme tillbaks. Han blev helt speedad när vi skulle sova, hoppa upp och ner i sängen, sprang fram och tillbaka och fjanta sej :) Tok! Och när vi väl la oss ner, fick han ett utbrott och bara skrek. Högt och helt hysteriskt!
Gav upp och tog han i famnen, somna direkt! Nu hosta han väldigt mycket, så jag hoppas han fortsätter sova..

Annars med Elton är de sådär. Han äter fortfarande inget.. Nu äter han knappt nått alls, skippar gröten totalt och samma med frukot. All mat är en kamp! Vi tjuras på och verkligen försöker få i han nått, vilket oftast går skit..
Börja verkligen fundera på vad som är fel(?)! Elton som i vanliga fall äter allt och mycket..

Nu ska jag nog plocka fram boken (läser När jag hör din röst, andra boken i Twilight sagan. För andra gången, haha) och läsa lite. Ska även ta fram lite choklad, mys!
Roger lär nog komma hem snart oxå, så vi får väl se om jag hinner läsa nått ;)



Bilder kommer i morron, orkar inte i kväll..


Kommentarer
Postat av: Carolina - Har Julkalender i bloggen!

Jag har en julkalender i bloggen med fina vinster till både stora och små varje dag fram till jul - kika gärna in och vara med! Dagens lucka kan man tävla i fram tills nästa publiceras, ca 9.00 dagen efter!

2009-12-07 @ 23:21:26
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Kvack

Vill också läsa dom böckerna:)

2009-12-08 @ 10:55:11
Postat av: Jenny

Låter som om du haft en riktig kanon vecka:) Önskar jag hade tiden och ro att läsa en bok!



Kram Jenny

2009-12-08 @ 22:00:05
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0