Grymt


Har varit grymt dålig på att blogga.. För de första har jag inte haft nån dator hemma i Ljunga och när jag väl kom hem till stan, kändes de bara "jobbigt" att blogga ikapp. Men nu ska jag ta mej i kragen, iaf börja! :)

Dagarna går så sjukt fort! Jag hinner inte alls med veckorna. Och nu när jag jobbar, går de bara fortare tycker jag.. Men jag är glad att jag bara jobbar - dagar i veckan. Annars känns de som att jag skulle missa på tok för mycket av Eltons tid!
Men jag tycker att de är kul att jobba, de känns kanon bra! :) Så nu hoppas jag att jag får fortsätta!

Förra Söndagen tog jag och Elton tåget till Ljunga, då jag skulle jobba den veckan. Mormor/gammelmormor var snäll och skjutsa oss till tåget, tack!
När vi kom på tåget, saknade jag Eltons tutt. Och mycket riktigt, jag hade tappat den i mormor/gammelmormors bil.. Självklart var de ända vi hade med oss, kul! Börja tänka på nattningarna och nätterna, som skulle komma..
Dessutom tar Elton bara en viss tutt, som bara säljs på Barnenshus eller Babyproffsen. Hmm!
Fick så lov att köpa en tutt ändå, för att natta helt utan, går absolut inte! Efter ett bra tag, tog Elton iaf tutten. Tack och lov!

Jag jobbade Måndag, Tisdag och även Onsdag (var inte menat så). Elton busa med sin mormor, morfar och gammelfarmor dom dagarna. En dag var han på Öppnaförskolan med mormor, skoj tyckte Elton! :)
I Torsdags for vi hem till stan med mamma/mormor och pappa/morfar. Myste med dom hela dagen! Var på Ikea, Coop och kika på bilar.
När vi kom hem for vi med Martin och leta röda gardiner och efter många stopp, hitta vi några!
I Fredags myste vi med pappa Roger, hela kvällen! Efter att ha varit borta många dagar, hade vi mycket mys att ta igen :)
I Lördags blev de ändrade planer, hit och dit. Men tillslut for vi till Ljunga. Elton somna i bilen påväg dit och vägra somna om när vi kom fram. Han var vaken till 23:30 den kvällen.. Sov dock till 08:30 iaf!
I Söndags käka vi middag med hela familjen, innan vi packa ihop oss for på julskyltningen i Fränsta. Mysigt som vanligt!
Sedan for vi hemöver till stan igen, Elton somna även då i bilen.. Somna inte förrän 23 den kvällen häller. Lika duktig var han då och sov till 08:20. Tack för de! :)

I går vet jag inte vad vi gjorde, men dagen gick superduperfort! Jag och Elton var hemma hela dagen. Elton bada, sov och vägra äta.
Elton äter knappt nånting alls nu. Ända han äter, är gröt på morronen och kvällen. Efter mycket trixande från min och Rogers!
Mat vägrar han totalt, han smakar knappt. Så han lever typ på frukot och gröt då. Men vad är de och leva på?
Jag hoppas våran gamla Elton kommer tillbaks snart, som äter allt och mycket, utan massa tjafs!

I går prata jag med Jenny oxå, så kul att prata med hon! Allt hade gått superbra! Den 28 November klockan 12:43 kom lilla Elias, 3700g och 53cm lång!
Dom skulle få komma hem i dag! Så snart hoppas vi på att dom kommer hit, så vi får gosa lite på lillpojken! :)



Nu ligger fisen och sover, ute på balkongen. Roger kom precis hem på lunch, så vi ska ta och stoppa nått i magen. Tycker de är så mycket att han kommer hem på fika/lunch varje dag, Elton blir så glad då pappa kommer hem sådär! :) Underbart!

Får se om jag och Elton går på Kyrkis när han vaknar, vore skönt att komma ut lite. Så Elton få leka av sej!
I kväll ska jag och simma med mormor/gammelmormor. Skönt att vi äntligen kommer iväg! Dom sista gångerna har de alltid kommit nått i vägen.. Antingen har hon jobbat eller så har jag jobbat. Men i kväll så!
Och när jag kommer hem, byts vi bara av :) För då ska Roger till Choppa och kika på hockey.

I morron eller på Torsdag förmiddag far jag och Elton till Ljunga igen. Jag ska jobba Torsdag eftermiddag, Fredag och Lördag. Dock blir vi kvar i Ljunga tills på Måndag, då jag ska till tandläkaren då.

Nej, nu är lunchen klar snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0