Alltid


I Lördags var de dags för Helené tid! Så vid 18 for jag bort till Haga, dock lite sen (men fint folk kommer väl alltid sent?), för att träffa Therese och Johanna! :) Lika kul som alltid, att träffas!
Klockan 20 bestämde vi oss för att fara ner på stan, till Linda. Kom dock även sent då oxå, så vi missa bussen och fick vänta ett bra tag ;) Ingen större skada skedd!
Hos Linda var de förfest och jag kände inte en människa, så jag och Johanna bänka oss på golvet och prata, prata, prata! Johanna är bara för go :)
Vi bestämde oss för att gå ut ganska tidigt, så vi slapp köa, mycket bra beslut! Men vi var nog bland dom första ut, för de var folktomt ;) haha!
Först gick vi på Aveny och kika: dött! Sedan gick vi en snabbis på Memento: Lika dött! Så vi besluta oss för att gå tillbaka på Aveny, där Corroded skulle spela. Där var även Mia och Cissi. Dom lura mej att sjunga karaoke ;) haha! Då min röst var slut redan innan, hade jag ingen kvar efter min skön sång..
Resten av kvällen lyssna vi på Corroded och längtade till Max ;) 02 gav vi upp och for äntligenMax! Therese var nog hungrigast, då hon kände lukten innan hon äns hade öppnat bildörren ;) Tokfia!
Jag fick inte äns i mej stripsen, så jag fick lämna hamburgaren.. Typiskt!
03 var jag hemma hos Martin och Gina, där jag skulle sova. Hade sjukt ont i huvudet, vilket jag hade redan när jag vakna på morgonen. Så jag tog en Ipren och slockna ;) Vaknade även med huvudvärk, klockan 11(!!!). Skönt att få sova ut iaf! :) Slängde i oss lite frukost, sedan var jag snäll och fixa disken åt dom och efter de for vi hem.
Hemma sov Elton, tråkigt nog. La mej på golvet och hann somna till, innan prinsen vakna! :) Han blev så glad!
Resten av dagen och kvällen, var lika seg som innan. Jag blev bara värre och värre.. Somna på soffan X antal gånger under kvällen. Tack älskade Roger!
Natten var ännu värre! Både jag och Elton sov oroligt. Jag frös hela natten och sov sämre än värst. 

Måndagen började inte allt för bra, då jag hade feber när jag vakna och fortfarande huvudvärk. Höll på att somna i soffan hela morgonen. Så när Roger (äntligen!) kom hem på frukost, hoppa jag in i duschen, i hopp om att piggna på mej. Funka sådär!
Var tvungen att hitta på nått, annars vet jag att dagen skulle bli lång och väldigt jobbig. Så efter som att Roger skulle in till stan på möte, ringde jag mormor/gammelmormor och fråga om hon ville möta upp oss på stan. Men hon tyckte Birsta i stället, hon hade ändå tagit ledigt redan. Sagt och gjort, jag och Elton for på Birsta med mormor/gammelmormor. Var där från 10:30 till efter 17(!). Helt otroligt!
Men vi hann få mycket gjort! Elton fick med sej en mössa, ett par vantar och en halskrage, för ynka 60 kronor. Tack mormor/gammelmormor!
Hitta även massa strumpor åt Elton, han har ju vuxit ur alla. Bara sådär, över en natt typ! Blev även fika och mat på Birsta. Elton sov 20 minuter, annars var han jättesnäll!

Hemma hade Roger börjat med maten. Jag däcka i soffan, helt slut, med huvudvärk! Tack älskade Roger, igen!
Resten av kvällen låg jag i soffan, somna av och till hela tiden.
Natten var lika hemsk som den innan.. + att Elton vakna, för första gången på länge, av Rogers väckarklocka Så lite efter 06 var vi uppe.
Jag halvsov i soffan, medans Elton kolla på Vakna med the voice. Haha ;) Vid 09 kom Roger hem på frukost, Elton äter lika dåligt fortfarande.
Men nu innan han skulle sova, fick jag i han en skål med gröt iaf! Nu ligger prinsen och sover. Men precis när han somna, kom sopbilen och hämta glasinsamlingen. Gissa om han vakna? Hmm..
Men Roger gick ut och gunga han en snabbis och somna om igen, tack och lov! Mindre än en halvtimme funkar inte för Elton. Speciellt inte nu, när han är krasslig!

Roger är hemma på lunch nu, så jag ska väl oxå försöka få i mej nått. Men de gör så jävla ont när jag sväljer :/ Får se om jag får nått i magen, vore bra!
Annars ska jag lägga mej på soffan och läsa lite, kanske tillomed sova lite ;) Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0