Varannan veckas-tränare?


Nu när jag jobbar så mycket som jag gör och R dessutom har nattvecka, varannan vecka - blir träningen enormt lidande, jag tränar inte alls lika mycket som förut och heller inte lika ofta som jag vill..
Förra veckan tränade jag inte en gång (R hade då natt), men den här veckan har jag faktiskt hunnit med gymmet 2 gånger - i Tisdag var jag och jogga 5km (jogga hela vägen, så stolt jag vart) och i Onsdagas hade jag friskvård, så då tog jag en kall promenad hem (4km och de tog ungefär 38min) sedan körde jag och Karla Teds stenhårda pass på kvällen (Burpees i 7min, trodde på riktigt att jag skulle dö! Ja och massa annat såklart). Har haft träningsvärk från helvetet sedan dess!
 
Idag tänkte jag att jag skulle ta en promenad. Men när jag börja klä på mej, kände jag mej sugen på en joggingtur - sagt och gjort!
Efter att jag klämt in Rs underställ under mina träningsbyxor och fått på mej springskorna - invigde jag dom och Runkeepern för årets första joggingtur!
Först var de lite kallt åt tråna och jag var inte alls van kylan i ögonen och halsen - men sedan gick de bra!
Jag jogga hela rundan runt, nästan 4km på 26 min - vilket kändes helt okej! Speciellt med tanke på att jag knappt sprungit något på flera månader OCH ordentlig träningsvärk på de! Ja, jag var faktiskt stolt över mej själv - en mycket skön känsla, må jag säga! :)

Så varannan vecka blir de knappt nån träning, vilket känns skit! Men jag får ju vara nöjd med att jag hinner träna varannan iaf och då jäklar får jag väl försöka ta igen för den andra veckan!


Kommentarer
Postat av: Annica Kvack

Hej. Eftersom jag inte har tid att gå på gym så tränar jag hemma med Wii fit plus ( man kan bestämma själv om man vill träna hårt eller bara leka) eller så kör jag zumba hemma. Bara lite tips för den veckan som du inte kan komma iväg.

2013-01-20 @ 12:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0