Inskolning dag fem - sista dagen




I morse börja Elton klockan 09, han var så glad när vi gick! Även när vi kom dit, han lekte och strunta i mej totalt (dock fick jag en "ny", nämligen Stella. Som enbart skulle vara med mej).
Men, när jag skulle pussa han hejdå, blev de inte alls så bra.. Utan både Elton och Stella blev tokig och börja tokgrina. Så inte nog med att jag skulle ha dåligt samvete för Elton, utan Stella oxå. Sluta med att jag gick grinandes där i från. Fy!

Men jag ringde en stund efter och båda barnen hade lugnat ner sej ;) Elton hade dock varit sur på fröken J ett tag och inte pratat med hon. Men de gick fort över!
De var en glad Elton som kom emot mej när jag kom, skönt! Han hade ätit bra (jippijäj!), somnat utan tutt(?) och varit glad hela dagen.
Dessutom hade dagis "glömt bort" att ringa mej när han vakna, så han fick vara en extra timme på dagis :) haha!

Kommentarer
Postat av: Nina

Önskar jag kunde skriva något uppmuntrande men jag vet av egen erfarenhet att inga ord hjälper och det är HEMSKT att lämna sitt barn då det gråter. Liam hade en riktigt jobbig period två veckor efter inskolningen.

Men DET GÅR ÖVER. Snart kommer han inte vilja följa med hem ;)



Har själv börjat skola in Noel idag.

Styrkekramar till dig!

2010-09-07 @ 21:16:27
URL: http://thepioneer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0