Fira


I Lördags var vi och fira mormor/gammelmormor, som fyllde 61. Var dit redan på morronen, då de hade snöat en massa, så Roger skotta. Medans Elton sov fixa jag och mormor/gammelmormor tårtor.
Resten av dagen firades med massa släkt och vänner, kalkon och tårta. Vi äter alltid kalkon på nyår, men i rå var vi inte samlade. Så de fick bli på mormor/gammelmormor födelsedag i stället, perfekt! :)
Elton var dock inte alls rolig, utan han testa alla gränser som gick att testas. Han hällde ut vatten (2 gånger), slog sönder att glas(?), var allmänt tjurig och inte alls den charmiga och glada Elton.. Så vid 20 gav jag upp, tog med mej Elton och åkte hem. Hemma leta vi ihjäl oss efter tutten, jag grina en skvätt och kände mej som världens sämsta mamma. Tillslut hitta jag den, i skåpet brevid spisen, i grytvanten. Hmm, undra hur jag kom på att jag skulle kolla där? Jaja, vi hitta den iaf. Och Elton såg ganska förvånad ut när jag börja grina ännu mera, men glädjetårar.
Sedan la vi oss i sängen och myste framför Robinsson, tills Elton somna. Resten av kvällen spendera jag i soffan, helt slut, på alla sätt och vis!

I går (söndag) hade Elton en lite bättre dag, dock är han inte som han brukar vara. Men bättre än dagen innan!
Efter lunch och Eltons tuppkur, kom mormor/gammelmormor. Hon och jag for på Skopunkten och Birsta. Fick pengar till skor av mamma och pappa i julklapp, och hitta faktist ett par. Blev en tröja till Elton (för ynka 29 kronor) och två par trosor till mej. Annars hitta jag inte ett skit, sämsta rean hittills!
Medans jag var på borta, hade Roger och Elton haft de toppen! Elton hade ärir hur bra som hällt och inte varit grinig en gång! Jag börja smått fundera om de är fel på mej..
Så skönt att komma hem, till en glad kille. Som möter en i dörren, med största leendet och en stor puss. Då glömer man bort all trotts och jobbiga dagar!
De blev tacos till middag, sjuktgott! Elton åt sådär, kasta mest allt (tillbaks på ruta ett igen..). Efter maten tog Elton och Roger en dusch. Jag fixa bort maten och disken, skönt att göra de direkt.
Elton soman snällt vid 20, i sin säng. Jag och Roger kolla på Wallander resten av kvällen, mys!

I dag har vi inte gjort många knop. Mer än de vanliga. Var uppe 08, bytte blöja, myste i soffan framför barnprogram, fixa frukost, av mej jamas och på med kläder, borsta tänderna, vika tvätt, tvätta och busa.

Efter lunchen, gick vi och la oss alla tre. Elton somna direkt, jag och Roger oxå ;) Som tur var ringde Rogers telefon, så han vakna. Haha, tänk om han hade fortsatt sovit och missat jobbet.
Jag sitter i soffan och funderar på vad vi ska hitta på i dag. Hade tänkt gått ut då Elton sovit efter lunch, men de snöar och blåser ute, så de känns inte alls lockande.. Vi får se hur vi gör med den saken.

Nu ska jag kika igenom lite bilder, så om jag får till några innan Elton vaknar. Annars blir de ikväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0