Jobbig


Var en mycket jobbig natt i natt! När jag precis hade krypit ner under täcket, vid 01, vakna Elton och vägra sluta grina. Morfar gjorde gjorde några bra försök (Elton sov med mormor och morfar). Men efter ett tag gav jag upp, "orkade" inte höra hans grin, så jag tog över. Men, ingen bättre lycka där inte.. Försökte med allt, men han bara grina. Efter en timmes grin, klev vi upp. Och inte blev han mer nöjd för de. Vid 03 gav jag upp och sa till Elton: nu skiter jag i om du inte vill sova, de vill iaf mamma! Tack och lov, jag Elton tillslut med sej. Sov oroligt hela natten, fram till 08, då han klev upp med morfar. Jag fick en timme extra, tack mormor och morfar!
Hann bara kliva upp, få i mej lite frukost och packa väskorna, så for vi hemöver till stan. Tror vi var hemma lite efter 11. Då Elton inte sov i bilen, tänkte jag att han skulle sova när vi kom in. Men inte då! Han vägra, som alltid nu..
I stället kom Therese och Troy :) Bus och fika! Jag älskar att umgås, prata skit och bara vara med Therese.
Strax innan finbesöket for, somna Elton, utmattad i min famn (efter X antal försök och massa grin..). Trodde han skulle sova jättelänge, men efter en ½ timme, vakna han och grina. Kura upp oss i soffan och vipps så sov han igen(!). Tror han sov på mej i 1½ timme till. Vilket han behövde!

Resten av dagen/kvällen fixa vi middag, diska, busa, prinsarna duscha och medans nicka jag till i soffan ;)
När de var dags för nattning, blev de precis som jag trott: grin! Vet inte alls vad som har hänt med pojken som bara för några dagar sedan, var så duktig och somna helt själv, utan ett ljud? Nu är de grin, skrik, kastning av tutt och snutt, tårar och massa tjurigheter som har kommit fram i stället.. Funkar varken på dagarna eller kvällarna. Vi tog nog ut dom bra nattningarna i förskott, tror jag.. Jag hoppas dock att dom bra nattningarna snart är tillbaks!

Vi har precis sätt en film, vet inte äns vad den hette, men den var sådär. Inte dålig och inte bra..
Roger har gått och lagt sej och jag ska göra desamma! Förstår inte, varför är jag inte trött på kvällarna? Förut somna jag alltid i soffan, men nu är jag inte äns trött då jag går och lägger mej. Och jag går aldrig och lägger mej före 24.. Måste bli bättre, somna tidigare och kanske få några fler timmars sömn om nätterna. Vore nog bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0