Dagen


Dagen har gått sjukt fort! Jag älskar sånna :) Mycket att göra!

I morse var de min tur att få sovmorron! Ända till 09 fick jag ligga och dra mej :) Sedan kom prinsarna in och väckte mej, Elton hoppa på mej ;) Snällt!
Fixa frukost och myste en lång stund. De har ju snöat sjukt mycket, så de vara bara för Roger att pallra sej ut och skott, direkt efter!
Jag och Elton ville inte sitta inne hela dagen själva, så vi ringde mormor/gammelmormor. Vi bestämde att vi skulle fara och handla, så vi kan göra allt som ska göras till julafton (som köttbullar och så).
Roger hade även fått för sej att han ville ha en ny skjorta (?) till jul, så vi fick i uppdrag att fixa de. Typiskt nog fans de ingen.. Fan!
När vi ändå var på Birsta, tog vi en fika på Charm och mormor/gammelmormor handla dom sista julklapparna. Elton sov sej igenom hela Birsta vistelsen. När han vakna, gick vi på Ikea. Köpte en röd matta och en burk att ha Eltons gröt i.
Sedan vidare på Coop, köpte massa köttfärs och blöjor (upptäckte i morse, att vi hade helt slut på blöjor i skrubben..). Efter Coop var vi på Elgiganten och Media Markt, hitta dock inte de vi skulle..
15:30 var vi hemma. Snacka om att tiden går fort på Birsta! Hemma hade Roger städat och gjort jättefint :) Så skönt att komma hem då!
Hann bara packa in och börja med maten, så kom Tommy (Rogers pappa), Eva, Marcus (Rogers bror) och Nhung. Då blev de fika och hockey :) Elton fick en massa paket! Han bara lyste, när han fick riva och dra, i alla paket! Han lekte pajas hela tiden, trixa och fjanta runt :) Spela Allan!

När besöket åkt hem, fick vi äntligen lite mat i magen. Roger hade slängt ihop en köttfärssås, mycket gott! Elton mumsa i sej bra, han åt en hel tallrik, helt själv! Han tyckte dessutom att de var gott och ville ha mer :) Älskade unge!

Lite bus och mys hann vi med innan Elton skulle nattas. Roger natta i kväll och sjävlklart somna Elton i sin säng, utan grin. Jag är avis!
När Elton somnat, kika jag och Roger på One Tree Hill. Missa kvällens avsnitt, viktigaste på hela söndagen! Tur att internet finns ;)
Nu kollar vi på Coyoty Ugly eller Roger kikar väl mest, jag sitter med datorn i knä ;) Ska bara fixa lite bilder, sedan ska även jag ägna tiden åt filmen. När filmen är slut, väntar sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0