Okej med muta?



Elton har fått för sej att de är "tråkigt" att kissa hemma, han vill alltså inte ens testa.. Han vill gå utan blöja, men när han känner att han är kissnödig, vill han ha blöja på sej. Däremot säger han att han vill gå på toa på dagis? Och idag hade han harit utan blöja hela dagen (förutom när han sov) och han hade samma byxor på sej när jag hämta han, som när jag lämna han!

Så idag la jag och Roger fram ett förslag till Elton: om han kissar eller iaf testar att sitta på toan 5 gånger, ska han få Professor Zundapp - han är ju tokig i Bilar bilarna!



Så nu sitter de en lapp på toadörren där han ska få bocka av själv och en plansch med bilar - hoppas att toan inte känns lika tråkig nu! :)
 

Elton har själv valt vart dom ska sitta ;)


Kommentarer
Postat av: Niccan

Hehe. Min son kör ofta med att : Nej mamma det där gör jag bara på dagis.



Jag mutade honom för att bli av med nappen. Det fungerade alldeles utmärkt.

2012-03-20 @ 18:39:51
Postat av: Eva

Helt okej att muta dem ;)

En vän gjorde exakt samma sak med sina killar då de inte ville göra "nr. 2" så att säga.

Båda dem är helgalna i Cars också :D



Lycka till! :)

2012-03-20 @ 18:57:39
URL: http://evislillablogg.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

Evas pojk Linus, kusinbarnet. Har problem precis som ovan med nr.2. Hon har en burk med saker, precis som Elton är Linus tokig i Cars, med blandade saker i. Mycket Cars grejer. Där ur får han välja en sak när han varit på toaletten. Toalettbesöken har blivit mycket, mycket enklare än tidigare.

2012-03-22 @ 06:33:14
URL: http://malham.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0