Början till blöjfri?


Elton har ju som sagt vägrat att ta av sej blöjan, gått naken och hatat tanken av toaletten eller pottan!

Vi pratar ofta om de och i förrgår så fråga jag bara om han ville gå utan. Men inte hemma sa han, på dagis i morron. Visst tänkte jag, klart han ska få de om han fortfarande ville de då!

Jag var på gymmet i går morse och precis när jag kom hem skulle Roger och Elton gå på dagis. Så jag fråga om han ville ha med sej kallingar, men de hade han redan sagt till pappa, så de var redan packat!

Och han hade varit utan på dagis igår! :) Hade gått jättebra! Han hade sovit med blöja, men varit utan helt annars!
Nu på morronen ville han oxå vara utan, så nu går han runt i Finn McMissile kallingar och är superstolt! Vågar vi hoppas, att de iaf är en början? De vore underbart!

Kommentarer
Postat av: Louise

Jodå. Det går nog bra. berätta för honom att han bara ska ha blöjan när han sover :)

Det lär ju hänta små olyckor, men sånt är ju bra. För det är nog inte skönt, och då blir man mer klar över att man måste på toa. Och hur det känns när man måste gå :)

Lycka till!

2012-03-15 @ 10:29:36
URL: http://lollolisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0