Stugan


Igår vakna Elton först klockan 05, men då sa jag i från. Och efter lite grin så somna han om till klockan 06 iaf!
Efter att jag lämnat Elton på dagis, mötte jag Karla för en promenad. Hur skönt väder som hellt - vilket man inte kunde tro, då de spöregna när vi drog upp persiennen tidigare på morronen. Hade klätt på mej där efter oxå, så jag höll på dö av svett när jag kom hem ;) Haha!

Efter dagis var vi på Stor&Liten. När Roger kom hem slängde vi oss lite mat och sedan var vi och hjälpte Memme med en ny gräsklippare. Den andra har vi hiva på tippen, så hon måste ju ha en ny! Gick galant och Memme verkar nöjd.
Blev en väldigt sen handling, men Roger hade fått för sej att vi skulle till stugan. Så vi ville ha allt gjort igår. Handla massa korv, kött och andra godsaker.

Idag har jag och Elton städat och packat. Nu är nog allt packat, köttet är i marinad, städningen är nästan gjord (dammsugningen är kvar) och vi väntar bara på pappa Roger. Han borde snart ha jobbat klart! Så snart drar vi till stugan, där väntar mormor och morfar. Påvägen upp, ska vi hämta upp Melker och en kompis till han!

I morse när jag vände mej om i sängen, tyckte jag att jag hörde Roger snarka (han sover alltid på soffan, när han ska upp vid 03) och att de var för ljust ute, för att han skulle vara hemma. Mycket riktigt, klockan var 04:22! Åh, jag fick lite smått panik - men de var inget jämfört mot vad Roger fick, när jag väckte han. Haha, han såg livrädd ut! :)
Första gången han eller jag för den delen, försovit oss! Men, nått hade strulat på jobbet - så han låg inte efter så mycket. Och sedan hade de gått så bra idag, så han kommer hem tidigare än trott! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0