Akuten


Jag somna aldrig i natt, så fort jag la mej ner, kunde jag inte andas. Så jag såg en film och satt och halvsov i soffan, tills prinsarna vakna. Jag har precis spenderat förmiddagen på akuten, kom nyss hem.

Jag fick lite smått panik i morse, när inget hjälpte, så jag ringde sjukvårdsrådgivningen och sköterskan trodde att jag hade fått nått som heter revbensupphakning. Men hon tyckte ändå att jag skulle åka in för att kolla. Sagt och gjort. Pojkarna följde med som stöd, tack för de!
Fick komma in direkt och sedan tog dom EKG, massa blodprov och klämde och kände - allt för att utesluta propp i lungan. Medans jag fick vänta på proverna, skicka jag iväg prinsarna till Memme. En timme senare fick jag svar, allt var kanonbra!

Så läkaren trodde precis som sköterskan, att jag hade revbensupphakning. Hur fick jag de? Jag kunde inte komma på nått, men precis innan vi for kom jag på de. Jag kastade upp Elton i luften flera gånger igår kväll, innan vi skulle natta. Så antagligen hände de då!
Nu är de bara att vänta ut de, förhoppningsvis går de över snabbt! Har skitsvårt att andas djupt, speciellt när jag ligger ner. Men jag tänkte försöka sova lunch med Elton nu, då jag är dödligt trött. Åh, jag hoppas jag får sova en stund, så jag klarar av dagen! Tur att min älskade Roger är hemma iaf, guld värt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0