Igår efter dagis var vi på Stor&Liten, Elton lekte rövare och var helt slut när vi skulle gå hem. Precis, gå hem.. Han ska ju gå, gå, gå nu, säger han själv! Fråga om jag inte skulle ta med vagnen eller snowracern, men de fick jag inte. Så han fick så lov att gå hem (de är inte alls långt!). Hela vägen hem fejkgrina han och tyckte att jag skulle bära, men tillslut var vi hemma och han hade gått hela vägen! :) Dock var han sur då, haha!

Vi fixa middag och sedan kändes de som att de var dags att natta. Jag tycker kvällarna går så himla fort!

I morse vakna Elton före 07, så nu verkar de som att han börjar hitta tillbaka till sina tider. Ganska bra egentligen, för då kommer vi i tid till dagis! Idag hade vi tillomed några minuter tillgodo och hade inte stressat ett dugg, bra bra! ;)
När Elton var på dagis, fick jag besök av Martin. Dock blev de ett snabbt, för när jag skulle hemta Elton, for han hem. Men de är alltid mysigt när Martin kommer hit!

Elton ville som vanligt, inte gå hem från dagis. Han stormtrivs verkligen där och de är så skönt! Vi hann bara hem nästan, så kom Memme på spontanbesök. Hon fyllde på fruktskålen, underbara hon! Vi har alltid frukt hemma, då Elton är tokig i frukt och vissa dagar inte äter nånting annat, men senaste dagarna har de varit dåligt utbud där i. Så nu är den proppad och Elton blev lyckligare än lyckligast och börja genast tugga på en banan! :)
Memme stanna på middag oxå. Jag gjorde Älgstek, klyftpärer och brunsås. Mums blev de! Men Elton åt inte..


Elton och Memme läser Mumin - En stor favorit!

Efter maten tog vi och klippte Eltons hår. Han har ju en himla virvel därbak, så han ser inte klok ut, hur vi än gör. Ser ut som han har somnat med blött hår, hela tiden! Och de funkar inte.. Så vi tog fram rakaparaten! Den är sådär tycker Elton, lite läskig faktiskt. Men vi muta med russin och ett bad efteråt, så gick de rätt okej. 
De blev kanske i kortaste lagret (Memme påpeka de ganska mycket, haha!), men de växer fort och han blev så fin och stor! :)


Kolla in ögonen - Åh!

Busunge :)


När vi var påväg hem från dagis, fick jag sms från arbetsförmedlingen. Så jag ska tydligen dit i morron! Jag hade inte en aning, så de var tur att jag fick smset. Kollade hemma i papperna och de stod att jag skulle dit, men de måste jag ha missat.. Men jag hoppas mötet går fort, för jag och Elton ska på Stor&Liten med Karla och Theodore. Kul! :)

Elton snarkar sött, Roger är på träning och jag ska se på nån serie. Sedan väntar sängen!

Fick tråkiga nyheter idag, som inte alls var räknat. Men, vi fixar de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0