Ett tag sedan..


Nu var de ett tag sedan jag uppdaterade igen..

I Fredags jobbade Roger, vilket kändes superkonstigt (han har ju nytt schema nu, som jag inte alls har lärt mej..). Så jag och Elton fick ha Fredagsmys för oss själva. Men vi hade supermysigt, han är så himla go Elton nu! Han ska sitta i knä, gosa, pussas, kramas och vara allmänt snäll. Underbart!
Jag hade lovat Elton en tablettask till kvällsmyset, så vi fick trotsa kylan och kila bort på affären. Precis när vi skulle gå utan för dörren, kom Memme! Vi fick "alla hjärtansdag" blommor och lite smått och gott. Tack! Sedan följde hon även med oss på promenaden. Resten av kvällen spendera vi i soffan!

I Lördags var Roger ledig, så han fick en behövlig sovmorron. Jag och Elton duka upp mysfrukost, med tända ljus och fixa kaffe till pappa. Efter frukosten åkte vi till Matfors, Roger lämna av oss hos Inger, där Memme väntade. Och Roger for till pappa hans, där skulle taket skottas.
Vi damer tog en promenad, Elton passa på och sova i vagnen. Efter promenaden blev vi bjudna på fika, te och bullar.
Roger fortsatte med taket, medans jag och Elton for hem till Memme. Där blev vi bjudna på supergod middag och soffmys. Roger blev klart lagomt till Eltons nattning, så då for vi hem.
Vi kolla på Melodifestivalen - jag och Elton heja på Brolle!

I Söndags jobbade Roger dag. Jag och Elton fick sällskap av Martin och Gina mest hela dagen. Dom bjöd på fika och även middag, Max. Tack för sällskapet och allt!
Elton har alltid älskat Martin, blivit superglad när han kommit och inte velat att han ska gå. Men nånting måste ha hänt, för nu är Elton helt anti Martin. Han får inte sitta i soffan, inte ta i Elton, inte låna datorn, ingenting får han göra.. Strax innan dom skulle fara hem och Elton skulle sova för natten, börja Elton "godta" Martin igen - då la dom pussel och byggde med lego. Tokunge! :) 

I Måndags kom Louise och Daniel hit på snabbesök. Trevligt! Jag och Elton rulla köttbullar (som Elton nobba totalt..) och måla med vattenfärg.
När Elton skulle äta kvällsgröten, blev de bara tok.. Jag hade precis ställt fram tallriken och när Elton skulle vända sej och la halva  handen i gröten :/ Hua! Innan vi fick bort gröten.. Vi fick smörja in och lägga på blöta papper, så blev de bra. En liten blåsa blev de.

I går var Elton på dagis för första gången på väldigt länge. När jag lämna han, var han helt extas, hoppa runt och hade inte tid att säge hejdå. Gullunge! :)
Efter dagis gick vi på Stor&Liten, fika och bus. När vi kom hem, hann vi bara packa väskan åt Elton. För sedan kom morfar och hämta han. Han skulle nämligen åka till mormor och morfar några dagar! Han ville först inte gå på dagis, för han skulle till mormor och morfar direkt :)
När vi hade vinkat hejdå till morfar och Elton, bänka vi est oss i soffan framför en film och lite mat.

Kommentarer
Postat av: mli

Brolle?!?! Åh herregud ;)

2011-02-17 @ 07:23:45
URL: http://mlish.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0