Nu är julen över, äntligen!


Jag verkligen älskar julen! Men, när man firar tre dagar, med allt som hör till - mat, fika, åkande hit och dit och allt däremellan - är de rätt skönt när allt är gjort och man landat hemma!

Vi har haft en superbra jul! Släkten, paketen, maten och allt har varit kanon - vi är mer än nöjda!

På julafton var vi i Fränsta, hos Camilla (Memmes syster) och Tobias, med barn. Även nästan hela släkten, mycket och precis som de ska vara!
På juldagen var vi hos Rogers mamma och åt julmiddag med Rogers syster och familj. Igår, på Annandagen var vi hos Rogers pappa och fru, öppna paket och fika.

Idag är Roger åter på jobb. Jag och Elton är hemma och myser! Elton mår sådär, mycket snor och lite hosta - som de brukar vara den här tiden.. Tur att han fått många bra filmer och pussel i julklapp, har vi massa att dona på med, medans vi gottar oss under filten i soffan! :)

Jag fick dock för mej i morse att jag skulle ta och rensa lite här hemma.. Så nu har skohyllan och hatthyllan fått sej en omgång - massa som kastats och en massa som ska ner i källaren. Även min garderob är gjord - så skönt! Har kastat massa som var för stort och en hel hög ska jag ge bort! Men nu ekar de tomt.. Tur att jag fick presentkort av Memme i julklapp, så jag kan införskaffa mej någe nytt - behövs verkligen!

Jag ska faktiskt på Birsta idag tänkte jag. När Roger kommit hem från jobbet och vi fått i oss lite middag, ska jag ta bussen dit och förhoppningsvis fynda lite! :)

Nu åter till all upppackning och rensande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0