Tvättstugan


De är inte ofta vi är till tvättstugan, då vi ha tvättmaskin i lägenheten (tack för de!), men idag efter dagis, hade vi boka tid. De skulle tvättas mattor, kuddar, täcken, madrasser och lite sängkläder. Sånt som man inte kan tvätta hemma!

Medans jag skötte tvättstugan, myste Roger och Elton på. Dom bada och busa. Vi bädda nytt i sängarna, så skönt när allt är tvättat! 
Då var klockan för mycket för att Elton skulle få sova, så efter badet tog vi bilen och fixa några ärenden.
Vid 18 tyckte vi att de kunde fara hem, fixa lite kvällsfika och alla andra kvällsbestyr. Medans Roger och Elton fixa de, tog jag och skura. Nu har jag bara vardagsrummet kvar!

Elton har varit så himla snäll idag, med tanke på att han inte sovit! De har varit minimalt med grin och han har varit riktigt glad! Men vid nattningen visa sej tröttheten, han hade så svårt att varva ner. Men när pappa buffat i rumpan i typ 1 minut, somna han gott!

Nu ska jag skura de sista, sedan duscha och efter de ska vi mysa i soffan, jag och Roger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0