Ännu finare


I morse efter att vi käkat frukost, for Roger i väg och köpte hyllan vi hitta igår. Medans hann jag och Elton få på oss lite kläder och göra oss klara.
Hyllan var superfin och priset var ännu finare ;) Roger tog och skruva ihop den direkt, så nu står den på plats! Dock tom..

Strax efter klockan 10 stressa vi iväg på Ikea, för att köpa lådor och luckor till hyllan. Sedan vidare på Birsta för att leta present till Danne, som fyller år idag.
Planen var att Elton skulle somna i vagnen, medans vi handla, men han tjura på och höll sej vaken hela tiden.. Och då klockan drog iväg, var vi tvungen att skippa att fira Danne och fara hem i stället. Så Elton fick sova och Roger han fixa sej innan han skulle och jobba.

Efter middagen vinka vi hejdå till pappa Roger. Jag och Elton rensa bland hans leksaker, la dom i dom nya lådorna och kasta en massa. Så skönt att få de gjort!
Senare på eftermiddagen kila vi över till Emilie och Stella. Där bjöds de på nybakta bullar, bad och skitsnack. Lika trevligt som vanligt!
Dessutom hade Emilie fått i uppdrag att klippa Elton. Otroligt men sant! Ja, inte att Emilie skulle klippa han, utan att jag inte drog mej ur! Sagt och gjort, så fick de bli! Vi (eller jag, Roger har velat gjort de länge) har velat länge, då jag älskar Eltons långa hår. Men, lockarna försvinner ju så fort. Synd nog! Så vi bestämde att vi skulle klippa ändå.. Oj, så många gånger jag ångrat mej! Men han blev superfin och så himla stor. En riktig storkille! Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte saknar håret!

Vi kom hem lagomt till alla kvällsrutiner. Nattningen tog en himla tid ikväll, vet inte vad de var med han.. Kanske för att pappa inte var hemma?
Jag ska fixa lite bilder på Elton nu och sedan ska jag se på film tänkte jag!


Hyllan, kommer bli skitbra!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hos oss var det lite samma med vår augusti08kille. Jag gillade hans busigt långa hår, men pappa i huset ville absolut klippa honom. För några veckor sen gav jag till sist vika och vi tog honom till frissan. Men nu ser vår goa Heffaklump ut som ett litet söndagsskolbarn. Vilket inte riktigt passar in på honom... För han är en riktig liten busunge precis som Elton. :) Så jag längtar nog efter att hans hår ska bli längre igen!



Visst är det förresten en viss åldersskillnad mellan dig och Eltons pappa också? Jag var bara 16 år då vår äldsta dotter föddes, medan min man redan var 27 då. Tydligen vill något äldre killar att deras söner ska vara välklippta. :) Och visst är Elton precis lika söt i sin nya frisyr! Fast det tar säkert ett tag för dig att bli van vid ett liv utan lockar.

2010-10-04 @ 10:33:08
URL: http://heffaklumpeliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0