Klipp klipp


Måndag och en ny vecka! Veckorna gå på tok för fort, Roger har snart gjort sin arbetsveckan, otroligt nog! Han är ledig i morron och jobbar dag på Onsdag, sedan är de helg igen. Snart är November över och julen är snart här. Och vi har inte alls hunnit med oss med julklapparna, inte ens Eltons julkalender..

I morse slog Elton på stort och sov till 07:30! Efter frukosten fick jag nog på Eltons hår! De står över allt och ser ut som han är nyvaken, dygnet runt. Så, efter lite mutor (russin, ett bad, snutt och tutt) fick jag Elton att sätta sej på stolen för att bli klippt. Dock hatar han ju maskinen (ja, saxen överlåter jag till Emilie!), men när jag visat att den inte var någe farlig och han fick en spegel att kolla i och se vad jag gjorde, gick de supersmidigt! Och han blev så fin eller ja, finare! Han är ju alltid finast :)





Efter klippningen fick Elton de lovade badet. Han är verkligen som en fisk i vattnet, "simmar" och har sej! När jag väl fick upp Elton, med tvång såklart, kröp vi ner i sängen brevid pappa Roger och sov en stund.
När vi vakna kom morfar och jojna oss på lunch. Resten av eftermiddagen har vi myst med morfar, tills han skulle och jobba. Handla hann vi oxå med!

Elton ville inte alls äta lunch, så han la sej på golvet och tjura istället. Haha, sötunge!
 



De tog väldans tid för Elton att somna ikväll.. Vet inte vad de tog åt han, men jag fick springa in dit stup i kvarten. Men, jag är så glad att han somnar själv! Och oftast tar de ju bara några minuter för han att somna.

Jag håller på att tömmer tvättkorgen, så tvättmaskinen går varm! Men snart är allt gjort och i morron är allt tort och ska in i skåpen. Skönt att få de gjort!
Snart börjar Medium, sedan väntar nog sängen! Är ovanligt trött ikväll..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0