Förmiddagen


I går på förmiddagen fick vi besök av Mia, Cissi och Saga. Mycket mycket trevligt! Har inte träffat Mia eller Cissi sedan i somras, när vi på Gatufesten. Så de var roligt!
Vi bjöd på nybakad sockerkaka med grädde och björnbär, som jag och Elton slängt ihop. Uppskattat var de oxå! ;)

Efter finbesöket for vi till gammelmormor. Där fick Elton sova direkt, ute i vagnen. Resten av gänget satte igång med att fixa väggen. Roger fixa sågningen, jag och gammelmormor skyffla sågspån. Har aldrig sätt så mycket sågspån! När Elton vakna, hjälpte han glatt till :) Duktiga killen! När vi bytte blöja senare, tror jag att Elton hade fått halva sågspånet dit.. Efter ett tag ville Elton ut. Och så fick de bli! Jag, Elton och gammelmormor tog och klippte häcken (som blev försörd när all snö kom i vinter..) och kratta. Elton ville snabbt in, för engångsskull, och kolla på hockey med pappa i stället.
Vi blev bjudna på middag, kött med grönpeppar sås och råstektapärer. Underbart gott! Elton åt som att han aldrig sett mat :) Och efter maten blev de glass, vilket resultera i en dusch för Lilleman! Dusch och jamas på, sedan for vi hem och natta. Alla tre somna direkt! Varken jag eller Roger vakna mer för kvällen, utan vakna i morse klockan 06. Behövligt med lite sömn!

Nu på morronen har vi bara myst, jag och Elton. Han är inte alls på humör idag! Han gnäller mest och snoret bara rinner.. Just nu ligger han och sover, antar att han snart vaknar. Då ska vi fixa lunch med pappa. Efter de har vi inga planer. Ser att solen försvann nu, tråkigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0